ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСТЬ

ВОЛОЧИСЬКА МІСЬКА РАДА

Волочиської міської територіальної громади

VІІІ скликання

LХІV сесія

Р І Ш Е Н Н Я

08 жовтня 2025 року Волочиськ 13-64/2025

Про затвердження Програми розвитку первинної медико-санітарної допомоги Волочиської міської ради на 2026-2030 роки

З метою підвищення якості та доступності надання первинної медичної допомоги населенню Волочиської ТГ, дооснащення амбулаторій, фельдшерських пунктів необхідним медичним обладнанням комунального підприємства «Центр первинної медико – санітарної допомоги» Волочиської міської ради, на виконання та відповідно до ст.89 Бюджетного Кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України 30 листопада 2016 року №1013-р, Постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року №391 «Про затвердження вимог до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення», Постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року №283 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання первинної медичної допомоги населенню», наказу Міністерства охорони здоров’я України від 19.03.2018 року №504 «Про затвердження Порядку надання первинної медичної допомоги», наказу Міністерства охорони здоров’я України від 26 січня 2018 року №148 «Про затвердження Примірного табеля матеріально-технічного оснащення закладів охорони здоров’я та фізичних осіб-підприємців, які надають первинну медичну допомогу,

міська рада

В И Р І Ш И Л А :

1.Затвердити Програму розвитку первинної медико-санітарної допомоги Волочиської міської ради на 2026-2030 роки (додаток 1).

2.Директору комунального підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Волочиської міської ради Анаталію КОЛОМІЙЦЮ забезпечити реалізацію передбачених Програмою заходів.

3.Фінансовому відділу Волочиської міської ради при затверджені бюджету міської ради на 2026 рік, та плануванні бюджету на подальші роки дії Програми, передбачати кошти на виконання заходів програми.

4.Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, туризму, молоді та спорту (голова комісії Ігор БОЙЧУК) та секретаря ради Оксану ПЕНДРАК.

Міський голова Костянтин ЧЕРНИЧЕНКО

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення LХІV сесії міської ради

№-13-64/2025 від 08 жовтня 2025 року

Програма розвитку первинної медико-санітарної допомоги

Волочиської міської ради

на 2026-2030 роки

м. Волочиськ

2025рік

Паспорт програми

1 Розробник програми Комунальне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Волочиської міської ради
2 Відповідальні виконавці програми Волочиська міська рада, комунальне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Волочиської міської ради
3 Законодавча база Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетний кодекс України, рекомендації Міністерства охорони здоров’я України по реформуванню первинної ланки надання медичної допомоги
4 Головний розпорядник бюджетних коштів Міський бюджет
5 Основні джерела фінансування Міський бюджет, інші джерела фінансування не заборонені законодавством.
6 Термін реалізації програми 2026-2030 роки
7 Обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми
на 2026-2030 роки
44640,0 грн (тис.грн)

Загальна частина

Первинна медико-санітарна допомога (ПМСД) визнана Всесвітньою Організацією Охорони Здоров’я (ВООЗ) найбільш важливим елементом національних систем охорони здоров’я (ОЗ). Однак існуючі диспропорції між ПМСД і спеціалізованою допомогою в країнах з низьким і середнім рівнем доходів залишаються джерелом неефективності й нерівності в охороні здоров’я населення. Диспропорції в системі охорони здоров’я України призводять до переважного використання більш вартісної спеціалізованої допомоги, наслідком чого стає зниження якості медичних послуг при одночасному збільшенні суспільних витрат. Тому розвиток ПМСД є одним із ключових елементів у підвищенні ефективності національної системи ОЗ. Актуальність Програми розвитку первинної медико-санітарної допомоги Волочиської міської територіальної громади на 2026-2030 роки (далі – Програма) продиктована необхідністю поліпшення якості надання та доступності медичної допомоги населенню Волочиської громади, поліпшення матеріально- технічної бази Центру, підвищення престижу праці медичних працівників первинної ланки з надання медичної допомоги, покращення їх соціального та економічного становища. Вона зумовлена, в першу чергу, необхідністю забезпечення первинної ланки медико-санітарної допомоги лікарями загальної практики - сімейними лікарями, педіатрами та терапевтами, необхідністю поліпшення стану здоров’я населення шляхом забезпечення доступу до кваліфікованої первинної медико-санітарної допомоги, орієнтованої на інтегрований підхід до рішення медико-санітарних потреб окремих громадян, родин та громади в цілому.

Також актуальність значною мірою посилюється необхідністю виконання першочергових завдань, спрямованих на реалізацію політики децентралізації державного управління, які на галузевому рівні полягають в оптимізації мережі закладів охорони здоров’я з урахуванням територіальних потреб населення у медичній допомозі, доступність та ефективність якої залежить в першу чергу від організації надання ПМСД. Треба усвідомити, що ефективність процесу модернізації та функціонування медичної галузі громади, вирішення завдань покладених на ПМСД можливе лише за умов дотримання основних принципів: належність до національної системи ОЗ та первинність у контакті окремої особи чи родини з системою ОЗ країни; максимальна наближеність до місця проживання та праці людини; максимальна доступність (за рівнем, обсягом, технологіями та терміном надання допомоги); відповідність професійної підготовки спеціалістів і матеріально-технічної бази її потребам; стаціонарна допомога надається лише за умови неможливості вирішення проблем на рівні ПМСД; забезпечення потреб особливо вразливих груп населення (жінок, дітей, осіб із шкідливими умовами праці); регламентація обов’язків держави та громадськості щодо ПМСД відповідними нормативними документами. У межах ПМСД саме загальна практика і сімейна медицина може забезпечити: доступні і прийнятні послуги для пацієнтів; справедливий розподіл ресурсів охорони здоров’я; інтегроване і координоване надання комплексних лікувальних, реабілітаційних, паліативних та профілактичних послуг; раціональне використання технологій і ресурсів наступних ланок охорони здоров’я, рентабельність ПМСД. Тому на місцевому рівні необхідно закласти всі необхідні елементи, навіть якщо на даному етапі відсутні можливості для їх реалізації. Створення умов і пошук ресурсів під конкретні завдання створеної моделі ПМСД (з усіма необхідними елементами) є основою її подальшого розвитку. Одним з основних завдань органів місцевого самоврядування є створення умов для ефективного та доступного для всіх громадян медичного обслуговування, яке залежить не лише від матеріально-технічної бази, а й від забезпеченості кваліфікованими медичними кадрами. У більшості держав світу на частку первинної медико-санітарної допомоги припадає до 90% загального обсягу медичних послуг. Протягом останніх років ситуація з кадрами погіршується щорічно як по лікарях, так і по середньому медичному персоналу. Викликає занепокоєння зростання кількості медичних працівників пенсійного віку, а також те, що молоді спеціалісти не бажають йти на роботу у зв’язку з відсутністю житла, низькою заробітною платою та відсутністю доплат стимулюючого характеру. Не застосовуються принципи комплексності та наступності у наданні медичної допомоги. Не приділяється достатня увага профілактиці захворювань та диспансеризації населення. Це призводить до несвоєчасного виявлення хвороб та їх ускладнень, а отже, до збільшення потреби населення у спеціалізованій та високоспеціалізованій медичній допомозі.

Таким чином, зміщення акцентів від лікування до профілактики захворювань і просування здорового способу життя, а також запровадження мультидисциплінарного підходу у забезпеченні здоров’я територіальної громади, робить концепцію громадського здоров’я невід’ємною складовою сучасної моделі ПМСД.

Погіршення стану здоров’я населення, високі показники смертності осіб працездатного віку, зменшення середньої тривалості життя, нерівність у доступності медичної допомоги призводять до об’єктивного збільшення потреби у медичній допомозі, яку існуюча система охорони здоров’я задовольнити не в змозі в повному обсязі.

Первинна медико-санітарна допомога на засадах загальної практики сімейної медицини є на сьогодні основою амбулаторної допомоги, тому розвиток та вдосконалення первинної медико-санітарної допомоги є єдиним шляхом покращення діяльності системи охорони здоров’я.

Враховуючи вище викладене, є нагальна потреба у затверджені Програми розвитку первинної медико – санітарної допомоги Волочиської міської ради на 2026-2030 роки з розширеним спектром заходів, що стосуються покращення медичного обслуговування як дорослого, так і дитячого населення на первинному рівні, збереження здоров’я населення Волочиської громади, попередження захворюваності, зниження смертності та інвалідності.

Затвердження даної Програми дасть можливість реалізувати впровадження програмно - цільового методу фінансування та залучити додаткові кошти із міського бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством для вирішення проблемних питань первинної медико-санітарної допомоги.

Мета програми

Метою програми розвитку первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини Волочиської міської ради є забезпечення зниження рівня захворюваності, інвалідності та смертності населення шляхом формування і налагодження ефективного функціонування системи надання населенню доступної і високоякісної первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини.

Шляхи та способи розв’язання проблеми

Для розв’язання проблеми необхідно:

- продовжити роботу із вдосконалення мережі структурних підрозділів комунального підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Волочиської міської ради, забезпечення матеріально-технічного оснащення цих підрозділів;

- забезпечити постійну доступність населення до первинної медико-санітарної допомоги; розробити дієві алгоритми діяльності структурних підрозділів; маршрути руху пацієнтів;

- провести перегляд табелів оснащення структурних підрозділів комунального підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Волочиської міської ради з поступовим забезпеченням їх медичним сучасним енергоефективним обладнанням та спеціалізованими автотранспортними засобами згідно рекомендованих нормативів.

- впровадити в діяльність комунального підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Волочиської міської ради стандарти первинної медико-санітарної допомоги та критерії оцінки її діяльності;

- удосконалити систему рейтингових показників, що характеризують якість роботи медичних працівників та порядок їх систематизації, що в подальшому буде використано для впровадження місцевих матеріальних стимулів для медичних працівників;

- сприяти розвитку міжнародного співробітництва та партнерства з метою вивчення та запровадження в діяльність комунального підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Волочиської міської ради кращого світового досвіду організації первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини;

- інформувати громадськість про доцільність змін у діяльності охорони здоров’я.

Правові аспекти

Програма розвитку первинної медико-санітарної допомоги Волочиської міської ради на 2026-2030 роки (далі- програма) розроблена комунальним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Волочиської міської ради на виконання Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України 30 листопада 2016 року №1013-р, Постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року №391 «Про затвердження вимог до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення», Постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року №283 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання первинної медичної допомоги населенню», Постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року №1075 «Про затвердження Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, та форми декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу», наказу Міністерства охорони здоров’я України від 19.03.2018 року №504 «Про затвердження Порядку надання первинної медичної допомоги», наказу Міністерства охорони здоров’я України від 26 січня 2018 року №148 «Про затвердження Примірного табеля матеріально-технічного оснащення закладів охорони здоров’я та фізичних осіб-підприємців, які надають первинну медичну допомогу», Бюджетного кодексу України, Постанови КМУ від 17.08.1998 № 1303 «Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань», постанова КМУ від 26.08.2015 року №759 «Про внесення змін до Постанови КМУ від 17.07.1998 року № 1303 та наказ МОЗУ від 20.04.2014 р. №241 «Про організацію забезпечення інвалідів і дітей – інвалідів технічними та іншими засобами» та з метою реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я щодо задоволення потреб населення Волочиської об’єднаної територіальної громади у первинній медико-санітарній допомозі.

Фінансове забезпечення Програми

Забезпечення виконання цієї Програми здійснюється в межах видатків, передбачених у місцевому бюджеті, а також за рахунок коштів інших джерел, не заборонених чинним законодавством.

Необхідний обсяг фінансування Програми з міського бюджету визначатиметься щороку, виходячи з конкретних завдань та наявності коштів на підставі затвердженого кошторису доходів та видатків. Для забезпечення реалізації заходів Програми передбачається в установленому законодавством порядку залучення благодійних внесків, гуманітарної допомоги, грантових та інвестиційних коштів неурядових громадських організацій.

Шляхи та способи виконання Програми

Оптимальним шляхами розв’язання проблем визначених Програмою є :

  • зміцнення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я;
  • оснащення структурних підрозділів медичним обладнанням та інструментарієм відповідно до табеля оснащення .
  • забезпечення амбулаторій сімейної медицини санітарним автотранспортом (легкові автомобілі) та їх ремонтів, а також фельдшерські пункти (велосипедом, скутером).
  • покращення ситуації із кадрового забезпечення.
  • удосконалення системи профілактичних заходів, диспансерного нагляду за хворими, проведення якісних профілактичних оглядів дитячого та дорослого населення.
  • покращення фінансового забезпечення первинної ланки галузі охорони здоров’я, в т.ч. шляхом залучення позабюджетних коштів та із різних джерел фінансування не заборонених чинним законодавством.
  • покращення забезпечення пільгових категорій населення лікарськими засобами.
  • покращення інформаційно-технологічного забезпечення структурних підрозділів.

Очікувані результати виконання Програми:

Виконання основних положень зазначеної Програми дасть змогу:

- підвищити ефективність роботи закладу охорони здоров’я з метою подолання несприятливих демографічних тенденцій;

- сформувати доступну та дієву систему надання населенню висококваліфікованої медичної допомоги на засадах сімейної медицини;

- створити умови для реалізації принципу організації та координації лікарем загальної практики – сімейним лікарем надання пацієнтам медичної допомоги;

- створити умови для створення належних фінансових, професійних, соціально-побутових умов для залучення молодих спеціалістів з медичною освітою.

Механізм управління та здійснення контролю за виконанням Програми

Реалізація заходів, передбачених Програмою, покладається на комунальне підприємство «Центр первинної медико – санітарної допомоги" Волочиської міської ради.

Контроль за реалізацією заходів, передбачених Програмою, здійснюватимуть органи виконавчої влади та місцевого самоврядування з наданням відповідної інформації.

Прикінцеві положення

Програма визначає мету, завдання і шляхи розвитку первинної медико-санітарної допомоги Волочиської міської територіальної громади на 2026-2030 роки, враховуючи стратегічні завдання та прогнозовані обсяги фінансового забезпечення.

Програма має відкритий характер і може доповнюватись (змінюватись) в установленому чинним законодавством порядку в залежності від потреб поточного моменту (прийняття нових нормативних актів, затвердження та доповнення регіональних медичних програм, змінних фінансово – господарських можливостей громади).

Програма розрахована на 5 років, має 2 завдання, які направлені на виконання заходів програми адаптованих до рівня потреб та можливостей громади, реалізація програми буде здійснюватись шляхом співпраці медичних закладів первинного рівня та органів місцевого самоврядування у визначених напрямках діяльності.

Завдання №1. Надання населенню первинної медичної допомоги.

Напрямки (заходи) виконання:

1. Серцево-судинні та судинно-мозкові захворювання

2. Профілактика онкозахворювань

3. Протидія інфекційних захворювань

4. Лікування пільгових категорій населення.

Завдання №2. Поліпшення матеріально – технічної бази структурних підрозділів комунального підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Волочиської міської ради.

  1. Придбання медичного обладнання, інструментарію, санітарного автотранспорту.
  2. Оплата комунальних послуг та енергоносіїв та поліпшення матеріально технічної бази.

Реалізація прикінцевих положень

Завдання №1. Надання населенню первинної медичної допомоги

Захід № 1 «Серцево-судинні та судинно-мозкові захворювання»

Хвороби системи кровообігу в загальній захворюваності дорослого населення займають 40%. Серед них 1 місце належить артеріальній гіпертензії (далі АГ) - 48 %, на 2 місці ішемічна хвороба серця (ІХС) – 38%.

Особливої уваги заслуговує той факт, що 60% пацієнтів з АГ – це особи працездатного віку, корекція артеріального тиску у яких, зводить до мінімуму ускладнення АГ.

Близько двох третин дорослого населення має ризик розвитку артеріальної гіпертонії: спадковість, психоемоційні навантаження, паління, незбалансоване харчування (надмірне вживання солі, насичених жирів), зловживання алкоголем, зайва маса тіла і малорухливий спосіб життя, АГ, нелікована тривалий час, безповоротно змінює судини серця, головного мозку, нирок, сітківку ока, впливаючи на функції цих органів – у 3-4 рази частіше розвивається ішемічна хвороба серця і в 7 разів частіше – порушення мозкового кровообігу.

Аналіз загальної смертності населення свідчить, що 76 % становить смертність від хвороб системи кровообігу, що зумовлено в основному двома причинами: ішемічною хворобою серця (ІХС) і цереброваскулярними захворюваннями (ЦВЗ).

Щорічно зростає кількість ускладнень АГ, в т. ч. інфарктів та інсультів.

Виконання даного заходу дасть змогу:

- зменшити кількість ускладнення АГ , таких як інфаркти та інсульти;

- покращити ранню діагностику інфарктів та інсультів;

- знизити інвалідність та передчасну смертність від АГ та ІХС;

- забезпечити населення гіпотензивними лікарськими засобами на пільгових умовах.

Захід № 2 «Профілактика онкозахворювань»

Ще одним заходом програми є забезпечення пацієнтів вакцинацією проти вірусу папіломи людини (ВПЛ). Вірус папіломи людини є основною причиною (це вже доведено) раку шийки матки важкої патології. Зокрема, наукові дослідження свідчать, що близько 90% випадків цього захворювання виникає саме через інфікування вірусом папіломи людини. Також цей вірус у 70% випадків є причиною раку ротової порожнини або ротоглотки.

Науково доведено, що профілактичним заходом, який дає змогу значно зменшити ризики інфікування вірусом папіломи людини і ризики розвитку раку шийки матки, є вакцинація.  Тому вакцинація пацієнтів допоможе нам зменшити кількість онкологічних захворювань і є стратегічним рішенням.

Захід № 3 «Протидія інфекційним захворювань»

Вакцинація є найефективнішим способом протидії інфекційним захворюванням, який формує імунітет в організмі, готуючи його до боротьби з хворобами та запобігаючи зараженню або послаблюючи його наслідки.

Медичні працівники наражаються на професійні небезпеки, однією із небезпек є ризик зараження інфекційними захворюваннями. Тому вакцинація від інфекційних захворювань буде профілактикою інфекцій та інфекційного контролю.

Захід № 4 «Лікування пільгових категорій населення»

Постанова КМУ від 17.08.1998 № 1303 «Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань», постанова КМУ від 26.08.2015 року №759 «Про внесення змін до Постанови КМУ від 17.07.1998 року № 1303 та наказ МОЗУ від 20.04.2014 р. №241 «Про організацію забезпечення інвалідів і дітей – інвалідів технічними та іншими засобами», передбачають пільгове лікування визначених категорій хворих. Забезпечення пільговими медикаментами для амбулаторного лікування регулює Постанова КМУ №180 від 16.03.2017 року, із змінами затвердженими Постановою КМУ №547 від 4.07.2017 року , яка затверджує «Національний перелік лікарських засобів, які дозволено закуповувати закладам охорони здоров’я за кошти місцевого або державного бюджету».

Перелік пільгових категорій жителів територіальної громади, які отримували амбулаторне лікування протягом попередніх років за пільговими рецептами сімейних лікарів первинної ланки:

Пільговики по категоріях:

1. Групи населення, у разі амбулаторного лікування яких лікарські засоби за рецептами лікарів відпускаються безоплатно:

1) незалежно від розміру середньомісячного сукупного доходу їх сім’ї:

діти віком до трьох років;

учасники бойових дій та інваліди війни відповідно до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;

особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до категорій 1 та 2 відповідно до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;

неповнолітні діти померлих громадян, віднесених до категорій 1 та 2, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою, відповідно до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;

дівчата-підлітки і жінки з протипоказаннями вагітності, а також жінки, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (засоби контрацепції - гормональні препарати);

пенсіонери, які отримують пенсію за віком або у зв’язку з втратою годувальника (крім осіб, які отримують пенсію на дітей у зв’язку з втратою годувальника), якщо зазначені особи одержують пенсію в розмірі, що не перевищує мінімальний розмір пенсії;

інваліди, які отримують пенсію за віком, по інвалідності або у зв’язку з втратою годувальника (крім осіб, які отримують пенсію на дітей у зв’язку з втратою годувальника), якщо зазначені особи одержують пенсію в розмірі, що не перевищує мінімальний розмір пенсії, відповідно до Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”;

інваліди та особи, які отримують державну соціальну допомогу, призначену замість пенсії, відповідно до Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”;

діти-інваліди відповідно до Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”;

ветерани військової служби, ветерани органів внутрішніх справ, ветерани податкової міліції, ветерани державної пожежної охорони, ветерани Державної кримінально-виконавчої служби, ветерани служби цивільного захисту, ветерани Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації відповідно до Закону України “Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ і деяких інших осіб та їх соціальний захист”;

2) якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу:

діти з багатодітних сімей відповідно до Закону України “Про охорону дитинства”;

особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до категорії 3 відповідно до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;

учасники війни, особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, а також особи, на яких поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;

жертви нацистських переслідувань відповідно до Закону України “Про жертви нацистських переслідувань”;

дружини (чоловіки) померлих жертв нацистських переслідувань, визнаних за життя інвалідами від загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин, які не одружилися вдруге, відповідно до Закону України “Про жертви нацистських переслідувань”;

особи, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, відповідно до Закону України “Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні”;

неповнолітні діти померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 3, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою, відповідно до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;

особи, які працювали з моменту аварії на Чорнобильській АЕС до 1 липня 1986 р. не менше 14 календарних днів або не менше трьох місяців протягом 1986-1987 років за межами зони відчуження на роботах з особливо шкідливими умовами праці (за радіаційним фактором), пов’язаними з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, що виконувалися за урядовими завданнями.

2. Групи населення, в разі амбулаторного лікування яких лікарські засоби за рецептами лікарів відпускаються з оплатою 50 відсотків їх вартості:

діти віком від трьох до шести років;

інваліди I і II груп відповідно до Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”;

депортовані особи, які досягли пенсійного віку або є інвалідами, відповідно до Закону України “Про відновлення прав осіб, депортованих за національною ознакою”;

реабілітовані особи, які стали інвалідами внаслідок репресій або є пенсіонерами, відповідно до Закону України “Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні”;

почесні донори України відповідно до Закону України “Про донорство крові та її компонентів” і громадяни України, нагороджені нагрудним знаком “Почесний донор СРСР”, відповідно до постанови Верховної Ради України від 23 червня 1995 р. № 240/95-ВР “Про введення в дію Закону України “Про донорство крові та її компонентів”.

Пільговики по захворюваннях:

Онкологічні захворювання

Гематологічні захворювання

Діабет (цукровий і нецукровий)

Ревматизм

Ревматоїдний артрит

Пухирчатка

Системний гострий вовчак

Системні, хронічні, тяжкі захворювання шкіри

Сифіліс

Лепра

Туберкульоз

Аддісонова хвороба

Гепатоцеребральна дистрофія

Фенілкетонурія

Шизофренія та епілепсія

Психічні захворювання (інвалідам I та II груп, а також хворим, які працюють в лікувально-виробничих майстернях психоневрологічних і психіатричних закладів)

Стан після операції протезування клапанів серця

Гостра переміжна порфірія

Муковісцидоз

Тяжкі форми бруцельозу

Дизентерія

Гіпофізарний нанізм

Стан після пересадки органів і тканин

Бронхіальна астма

Хвороба Бехтерєва

Міостенія

Міопатія

Мозочкова атаксія Марі

Хвороба Паркінсона

Інфаркт міокарду (перші шість місяців)

Дитячий церебральний параліч

СНІД, ВІЧ-інфекція

Післяопераційний гіпотиреоз, у тому числі з приводу раку щитовидної залози

Гіпопаратиреоз

Вроджена дисфункція кори наднирників

Шизофренія та епілепсія

Психічні захворювання (інвалідам I та II груп, а також хворим, які працюють в лікувально-виробничих майстернях психоневрологічних і психіатричних закладів)

Стан після операції протезування клапанів серця

Гостра переміжна порфірія

Муковісцидоз

Тяжкі форми бруцельозу

Дизентерія

Гіпофізарний нанізм

Стан після пересадки органів і тканин

Бронхіальна астма

Хвороба Бехтерєва

Міостенія

Міопатія

Мозочкова атаксія Марі

Хвороба Паркінсона

Інфаркт міокарду (перші шість місяців)

Дитячий церебральний параліч

СНІД, ВІЧ-інфекція

Післяопераційний гіпотиреоз, у тому числі з приводу раку щитовидної залози

Гіпопаратиреоз

Вроджена дисфункція кори наднирників

Метою заходу даної програми є забезпечення визначеної категорії хворих амбулаторним лікуванням на пільгових умовах максимально від можливостей місцевого бюджету.

Завдання №2. Поліпшення матеріально – технічної бази структурних підрозділів комунального підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Волочиської міської ради»

Захід № 1 «Придбання медичного обладнання, інструментарію, санітарного автотранспорту»

Забезпечення структурних підрозділів комунального підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Волочиської міської ради» медичним обладнанням, автомобілями, інструментарієм перебуває на рівні 70% від затвердженого Табеля оснащення. Крім цього частина медичного обладнання та санітарного автотранспорту підлягає оновленню, а існуюче обладнання - проведенню щорічної повірки і поточних ремонтів з метою якісних параметрів роботи.

Згідно нормативних документів санітарним автомобілем повинен забезпечуватись кожний сімейний лікар, а кожен ФП скутером чи велосипедом.

Мета даного заходу - покращення забезпечення структурних підрозділів закладу сучасним медичним обладнанням, інструментарієм та санітарним автотранспортом у відповідності до Табеля оснащення, що дасть можливість покращити якість та доступність кваліфікованої медичної допомоги первинного рівня до населення територіальної громади.

Захід № 2 « Оплата комунальних послуг та енергоносіїв та поліпшення матеріально технічної бази»

Відповідно до вимог ст.89 Бюджетного кодексу України, до видатків, що здійснюються з бюджетів об’єднаних територіальних громад, належать видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв комунальними закладами охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу, місцеві програми розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу, та місцеві програми надання населенню медичних послуг з первинної медичної допомоги населенню.

Поліпшення матеріально-технічної бази – це комплекс заходів для модернізації та оновлення обладнання, приміщень, транспортних засобів та інших ресурсів підприємства, що забезпечує ефективність виробничих процесів.

Секретар ради Оксана ПЕНДРАК