ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автори:

Атаманчук Тетяна Федорівна


Доповідачі:


Атаманчук Тетяна Федорівна

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XII

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

816

Дата реєстрації:

29.09.2025

Проголосовано:

08.10.2025 10:47:39

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    19
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    8

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ ДРУК РІШЕННЯ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 816

Текст:



ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСТЬ



ВОЛОЧИСЬКА МІСЬКА РАДА



Волочиської міської територіальної громади



VІІІ скликання



LХІV сесія



Р І Ш Е Н Н Я









Про затвердження Статуту Маначинського ліцею Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області в новій редакції


Керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про повну загальну середню освіту», Законом України «Про освіту», відповідно до Цивільного кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року №322-VIII(із змінами), Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2021-2025 роки, зареєстрована Міністерством соціальної політики України від 18 червня 2021 року №12, клопотання відділу освіти, молоді та спорту Волочиської міської ради від 29.09.2025р. №,



міська рада



ВИРІШИЛА:




  1. Затвердити Статут Маначинського ліцею Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області в новій редакції (додається).

  2. Директору Валентині Осінській забезпечити державну реєстрацію закладу, підписати та зареєструвати Статут в новій редакції в установленому законодавством порядку.

  3. Визнати таким, що втратив чинність пункт 3 рішення сесії Волочиської міської ради від 07 червня 2022 року №16-19/2022 «Про зміну найменування Маначинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волочиської міської ради Хмельницької області.»

  4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради питань освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, туризму, молоді та спорту (голова комісії Ігор БОЙЧУК) та т.в.о начальника відділу освіти, молоді та спорту Тетяну АТАМАНЧУК.



Міський голова Костянтин ЧЕРНИЧЕНКО



ЗАТВЕРДЖЕНО



рішення LХІV сесії міської ради



від 0.10.2025р. № -64/2025



СТАТУТ

МАНАЧИНСЬКОГО ЛІЦЕЮ

ВОЛОЧИСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ



ХМЕЛЬНИЦЬКОГО РАЙОНУ



ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ



(НОВА РЕДАКЦІЯ)



2025



с. Маначин



І. Загальні положення



1.1.Маначинський ліцей Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області (далі- Ліцей) знаходиться у комунальній власності Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області.



1.2. Юридична адреса: 31242, вул. Шкільна ,с.Маначин, будинок 14, Хмельницький район, Хмельницька область.



1.3. Повне найменування: Маначинський ліцей Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області.



1.4. Скорочене найменування: Маначинський ліцей Волочиської міської ради.



1.5. Ліцей знаходиться на балансі органу управління освіти Волочиської міської ради, є юридичною особою, має банківський рахунок, печатку зі своїм найменуванням, штамп, код ЄДРПОУ – 25496033.



1.6. Засновник ліцею: Волочиська міська рада ( код ЄДРПОУ- 04060695,місцезнаходження: 31200, вул. Незалежності, будинок 88, м.Волочиськ, Хмельницький район, Хмельницька область).



1.7. Маначинський ліцей Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області є правонаступником прав та обов'язків Маначинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Волочиської міської ради Хмельницької області.



1.8. Статут може бути змінений цілком або частково рішенням Засновника за умови прийняття нових законодавчих чи нормативних документів, що регламентують діяльність Ліцею, та підлягає державній реєстрації.



1.9. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими законами та законодавчими актами у сфері освіти і науки та міжнародних договорів України, рішеннями засновника або уповноваженого ним органу , цим Статутом та власними установчими документами.



1.10. Ліцей забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти на трьох рівнях:



- початкова освіта (1-4) класи;



- базова середня освіта;



- профільна середня освіта.



Ліцей проводить освітню діяльність відповідно до ліцензії, може утворювати у своєму складі класи (групи) з поглибленим, профільним вивченням окремих предметів, індивідуальне навчання, дистанційне та мережеве навчання. Навчання екстерном та створювати окремі класи очної, заочної (вечірньої) форми навчання, інклюзивні та спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.



1.11. Головними завданнями закладу- Ліцею є:



- забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;



- виховання громадянина України;



- формування особистості здобувача освіти, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;



- забезпечення виконання вимог Державних стандартів загальної середньої освіти, підготовка здобувачів освіти до подальшої освіти і трудової діяльності;



- виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;



- забезпечення реалізації прав здобувачів освіти на вільне формування політичних світоглядних переконань;



- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, мов національних меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;



- виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я здобувачів освіти;



- забезпечення соціального захисту здобувачів освіти, сприяння вставлення рівного доступу до повноцінної освіти різних категорій здобувачів освіти, відповідно до їх індивідуальних нахилів, потреб, інтересів;



- реалізація прав осіб з особливими освітніми потребами на здобуття повної загальної середньої освіти;



- створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами;



- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.



1.12. Ліцей для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об'єднуватися з іншими юридичними особами, створювати освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об'єднання, кожен із учасників якого зберігає статут юридичної особи.



1.13. Ліцей самостійно приймає рішення та здійснює освітню діяльність в межах автономії, обсяг якої визначається Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», спеціальними законами та цим Статутом.



1.14. Ліцей несе відповідальність перед здобувачами освіти, територіальною громадою села, суспільством і державою є:



-безпечні умови освітньої діяльності;



-дотримання Державних стандартів освіти;



-дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;



-дотримання фінансової дисципліни;



-прозорість, інформаційну відкритість закладу.



1.15. Мовою навчання і виховання в закладі є державна українська мова.



1.16. Автономія закладу визначається його правом:



-брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;



-проходити в установленому порядку громадську акредитацію закладу-самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;



-самостійно формувати освітню програму;



-на основі освітньої програми розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;



-планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу;



-спільно з вищими навчальними закладами , науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну , пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;



-використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку, визначеному чинним законодавством;



-розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;



-отримувати кошти та матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, об'єднаних територіальних громад, юридичних і фізичних осіб;



-залишити у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;



-розвивати власну матеріально-технічну базу та соціальну базу;



-впроваджувати експериментальні програми;



-відповідно до власного Статуту утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати структурні підрозділи;



-встановлювати власну символіку та атрибутику;



-користуватися пільгами, передбаченими державою;



-брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;



-здійснювати інші дії , що не суперечать чинному законодавству.



1.17. Ліцей зобов'язаний:



-реалізувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно- правових актів у галузі освіти;



- здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензій, отриманих у встановленому законодавчому порядку;



- задовольняти потреби громадян , що проживають на території обслуговування закладу, в здобутті повної загальної середньої освіти; і класи



- за потреби створювати інклюзивні та /або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами;



- забезпечувати єдність навчання та виховання;



- створювати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу;



- проводити плановий інститутський аудит у терміни та в порядку, визначеному законодавством;



- забезпечувати відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартом загальної середньої освіти;



- охороняти життя і здоров'я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу;



- додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;



- забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;



- здійснювати інші повноваження, делеговані законодавством або уповноваженим ним органом.



1.18. У Ліцеї, у разі потреби або якщо передбачено чинним законодавством , можуть створюватися і функціонувати спортивні секції, методична рада закладу, методичні підрозділи та творчі групи.



1.19. Медичне обслуговування здобувачів освіти здійснюється КП «Центр надання первинної медико-санітарної допомоги Волочиської міської ради» згідно укладеної угоди.



1.20.Взаємовідносини закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами , що укладені між ними.



2.Організація освітнього процесу в закладі



2.1. Ліцей проводить свою діяльність на певних рівнях загальної середньої освіти (початкової, базової та повної), за умови наявності відповідних ліцензій, виданих в установленому порядку.



2.2. Ліцей планує свою роботу самостійно, відповідно до перспективного та річного планів. Плани роботи затверджуються педагогічною радою закладу.



2.3.Освітній процес в Ліцеї здійснюється відповідно до освітніх програм, розроблених та затверджених відповідно до порядку, визначеного Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та спеціальними законами.



2.4.Ліцей забезпечує відповідальність рівня загальної середньої освіти Державним стандартом освіти, єдність навчання та виховання.



2.5.Ліцей працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти України (далі-МОН України), і забезпечує виконання освітніх завдань на певних рівнях навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.



2.6.Ліцей обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та цього Статуту з урахуванням специфіки, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.



2.7.Ліцей здійснює освітній процес за денною формою навчання.



2.8.Освітній процес в Ліцеї може здійснюватися за груповою, індивідуальною, екстернатною, сімейно (домашньою) формами навчання, за потребою організовується інклюзивне навчання або педагогічний патронаж.



2.9. Наповнюваність класів не може перевищувати 30 учнів.



2.10.Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів в закладі здійснюється відповідно до порядку, встановленого МОН України.



2.11. У Ліцеї для здобувачів освіти 1-4 класів , та за бажанням їх батьків або інших законних представників, та відповідно до рішення Засновника створюються групи подовженого дня. Зарахування до груп подовженого дня і відрахування здобувачів освіти з них здійснюється наказом керівника закладу на підставі письмових заяв батьків або інших представників. Фінансування ГПД здійснюється за кошти засновника та за інші кошти, не заборонені законодавством.



2.12.Зарахування, переведення та відрахування здобувачів освіти здійснюється відповідно до Порядку, затвердженого МОН України. При потребі за рішенням педагогічної ради встановлюються інші умови зарахування, переведення здобувачів освіти, що не суперечить чинному законодавству на момент його здійснення.



2.13.Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладу відповідно до законодавства України та/або міжнародних договорів України.



2.14.Переведення здобувачів освіти на наступний рік навчання здійснюється у порядку, встановленому МОН України.



2.15.У разі переходу здобувачів освіти до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти батьки або інші представники, подають до закладу освіти заяву про перехід та письмове підтвердження або його скановану копію з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідно до здобувача освіти.



2.16.У разі вибуття здобувача освіти на постійне місце проживання за межі України батьки або особи, що їх замінюють, подають до закладу заяву про вибуття та копію або скановану копію з паспорта громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає кордон дитина, або її проїзного документа із записом про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відміткою про взяття на постійний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській установі України за кордоном (для здобувачів освіти, які не досягнули повноліття).



2.17.Навчальний рік в закладі освіти розпочинається у День знань- 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.



Структура навчального року (за чвертями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними , інші форми організації освітнього процесу, режими роботи встановлюється закладом у межах часу, що передбачений освітньою програмою.



У випадку екологічного лиха та епідемій місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи закладу освіти.



2.18. Тривалість канікул протягом навчального року повинна становити не менше як 30 календарних днів.



2.19.Тривалість уроків в Ліцеї становить: 1-у класі-35 хвилин, у 2-4 класах-40 хвилин, у 5-11 класах-45 хвилин. Заклад може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.



Різниця в часі навчальних годин 1-4-их класів обов'язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.



Зміна тривалості уроку допускається за погодженням із Засновником або уповноваженим ним органом та територіальними органам Держпродспоживслужби України.



2.20.Крім різних форм обов'язкових навчальних занять , у ліцеї проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття і заходи, передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти, розвиток їх творчих здібностей, обдарувань.



2.21.Розклад уроків складається відповідно до навчального плану закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог, погоджується Держпродспоживслужбою і затверджується керівником закладу.



2.22.Навчальні заняття проводяться парами та уроками. Тривалість перерв між уроками не менше 10хвилин, великі перерви не менше 20 хвилин між 2 і 3 та 3 і 4 уроками . Факультативні та додаткові заняття розпочинаються перед та після закінчення уроків з предметів інваріантної та варіантної складової робочого навчального плану.



2.23.Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей здобувачів освіти. Домашні завдання здобувачам освіти перших класів не задаються.



2.24.Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або інших представників.



2.25.Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти закладу визначаються МОН України.



2.26.Облік навчальних досягнень здобувачів освіти протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.



2.27.Оцінювання здійснюється відповідно до вимог щодо оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, затверджених МОН України.



2.28.результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні повної загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації , яка може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання.



Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладу освіти та /або якості освіти.



Порядок , форми проведення і перелік навчальних предметів , з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.



В окремих випадках здобувачі освіти за станом здоров'я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН України та Міністерством охорони здоров'я України.



2.29.Здобувачі початкової освіти, які упродовж одного року навчання не засвоїли програмовий матеріал, за поданням педагогічної ради та за згодою батьків(осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідного інклюзивно-ресурсного центру. За висновками зазначеного центру такі здобувачі освіти можуть продовжити навчання в спеціальних школах або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків або інших представників.



2.30.Здобувачі початкової освіти, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути , як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх заміняють).



2.31.Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома здобувачів освіти , їх батьків або осіб, які їх замінюють, класним керівником.



2.32.За результатами навчання здобувачів освіти або випускникам видається відповідний документ: табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, свідоцтво про повну загальну середню освіту. Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.



2.33.Здобувачі освіти, які мають високі досягнення у навчанні, досягли особливих успіхів у вивченні одного або декількох предметів, є переможцями міжнародних, ІІІ,ІУ етапів Всеукраїнських предметних конкурсів, олімпіад, змагань, можуть нагороджуватись похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» або похвальною грамотою «За особливі досягнення у навчанні», свідоцтво з відзнакою, медалями- золотою «За високі досягнення у навчанні» або срібною «За досягнення у навчанні» у порядку, визначеному Міністерством освіти та науки України.



2.34.Свідоцтва про базову загальну середню освіту , свідоцтва про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.



2.35.Виховання здобувачів освіти в закладі освіти здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.



2.36.Цілі виховного процесу в закладі освіти визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.



2.37.Заклад освіти відокремлений від церкви (релігійних організацій), має світський характер.



Політичні партії (об'єднання) не мають права втручатися в освітню діяльність закладу.



В закладі освіти забороняється створення осередків політичних партій та функціонування будь-яких політичних об'єднань.



Керівництву закладу освіти, педагогічним працівникам, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх належність або неналежність до релігійних організацій чи політичних партій (об'єднань).



2.38.Дисципліна в закладі освіти дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотриманням Правил внутрішнього трудового розпорядку та цього Статуту.



Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти забороняється.



3.Учасники освітнього процесу



3.1.Учасниками освітнього процесу в Ліцеї є:



-здобувачі освіти (учні та вихованці);



-педагогічні працівники;



-батьки здобувачів освіти або інші законні представники;



-фізичні особи, які провадять освітню діяльність;



-інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється законом освіти.



3.2.Статут, права та обов'язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами, цим Статутом, Правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти.



3.3.Здобувачі освіти мають право на:



-навчання впродовж життя та академічну мобільність;



-індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладу освіти і запропонованих нами освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;



-якісні освітні послуги;



-справедливе та об'єктивне оцінювання результатів навчання;



-відзначення успіхів у своїй діяльності;



-свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;



-безпечні та нешкідливі умови навчання;



-повагу людської гідності;



-захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю здобувачів освіти;



-користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти у порядку, встановленому закладом відповідно до спеціальних законів;



-доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності»



-особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядування та управлінні закладом освіти та інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;



-участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;



-отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;



-перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини.



3.4.Здобувачі освіти зобов'язані:



-виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;



-бережно ставитись до державного, громадського та особистого майна;



-поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;



-відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров'я, здоров'я оточуючих, довкілля;



-дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього трудового розпорядку освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).



Здобувачі освіти мають також інші права та обов'язки , передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти. Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах , не пов'язані з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків , передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.



3.5.Здобувачі освіти залучаються за їх згодою та згодою батьків або інших представників, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку уз урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.



3.6.За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов'язків, порушення цього Статуту, Правил внутрішнього трудового розпорядку, порушення академічної доброчесності на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства та порядку виявлення та встановлення фактів академічної доброчесності.



3.7.Педагогічними працівниками закладу можуть бути особи з високими моральними якостями . які мають відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я який дає змогу виконувати професійні обов'язки в закладах загальної середньої освіти.



3.8.До педагогічної діяльності в закладі не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.



3.9. Педагогічні працівники приймаються на роботу і звільняються керівником закладу освіти згідно чинного законодавства про працю, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.



Трудові відносини між керівництвом закладу та педагогічними працівниками можуть бути виражені у формі безстрокового та строкового трудового договорів та у формі контракту.



3.10.Обсяг педагогічного навантаження педагогічного працівника визначається відповідно до законодавства керівником закладу. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки або посадового окладу лише за письмовою згодою працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.



3.11.Керівник закладу освіти призначає класних керівників, завідуючих кабінетами, майстернями, права та обов'язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН України, Правилами внутрішнього трудового розпорядку та цим Статутом.



3.12.Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків, крім випадків, передбачених законодавством. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою (освітніми) програмою (програмами) закладу, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність закладу освіти, здійснюється лише за їх згодою.



3.13.Педагогічні працівники закладу освіти підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого МОН України.



За результатами атестаційної комісії визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.



3.14.Педагогічні працівники закладу освіти мають право на:



-академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання , що відповідають освітній програмі;



-педагогічну ініціативу;



-розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій , методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;



-користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;



-підвищення кваліфікації, професійну перепідготовку;



-проходження сертифікації на добровільних засадах;



-вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб'єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку та науковій діяльності;



-доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;



-відзначення успіхів в своїй професійній діяльності;



-справедливе та об'єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;



-захист професійної честі та гідності;



-індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;



-отримання пільгових дострокових кредитів на будівництво (реконструкцію) чи придбання житла у порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України;



-безпечні і нешкідливі умови праці;



-участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;



- участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;



-проходження атестації для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримання її в разі успішного проходження атестації;



-об'єднання у професійні спілки та право бути членами інших об'єднань громад, діяльність яких не заборонена законодавством;



-порушення питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.



3.15.Педагогічні працівники закладу освіти зобов'язані:



-постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівень та педагогічну майстерність;



-виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;



-сприяти розвитку здібностей освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про своє фізичне і психічне здоров'я;



-дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;



-дотримуватися педагогічної етики;



-поважати гідність , права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;



-настановами і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;



-формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;



-виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;



-формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;



-захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;



-додержуватися установчих документів та Правил внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти , виконувати свої посадові обов'язки;



-брати участь у роботі педагогічної ради , засіданнях методичних підрозділів, нарадах, зборах;



-виконувати накази і розпорядження директора закладу;



-вести відповідну документацію;



-сприяти зростанню іміджу закладу освіти;



-утримувати навчальні приміщення відповідно до вимог правил пожежної безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних вимог.



3.16.Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти, не виконують посадові обов'язки, умови трудового договору або за результатами атестаційної комісії не відповідають займані посаді, звільняються з роботи згідно із законом.



3.17.Права і обов'язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу, регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та Правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу освіти.



3.18.Батьки здобувачів освіти та особи. Які їх замінюють, мають право :



-захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;



-звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;



-обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;



-брати участь у громадському самоврядуванні закладу, зокрема обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування закладу освіти;



-завчасно отримувати інформацію про всі заплановані в закладі та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;



-брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та /або індивідуального навчального плану;



-отримувати інформацію про діяльність закладу, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти в закладі його освітньої діяльності.



3.19.Батьки та інші законні представники, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов'язані:



-виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров'я, здоров'я оточуючих та довкілля;



-сприяти виконанню дитини освітньої програми та досягнення дитиною передбачених нею результатів навчання;



-поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;



-дбати про фізичне і психічне здоров'я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;



-формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;



-настановами і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;



-формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;



-виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;



-дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього трудового розпорядку закладу, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).



3.20. У разі невиконання батьками та іншими законними представниками, обов'язків, передбачених законодавством, заклад може порушити в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.



3.21.Представники громадськості мають право:



-обирати й бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;



-керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами й гуртками, секціями;



-сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню закладу;



-проводити консультації для педагогічних працівників;



-брати участь в організації освітнього процесу.



3.22.Представники громадськості зобов'язані:



-дотримуватися Статуту Ліцею;



-виконувати рішення органів громадського самоврядування;



-захищати здобувачів освіти від всіляких форм фізичного та психічного насилля , пропагувати серед них здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкогольних, тютюнових виробів та наркотичних речовин тощо.



3.23. За умови реорганізації чи ліквідації Ліцею, його працівникам і учням засновник гарантує дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.



4.Управління закладом освіти та громадське самоврядування



4.1.Керівництво закладом освіти здійснює директор, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», спеціальними законами, цим Статутом та трудовим договором. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень.



4.2.Керівник закладу освіти призначається та звільнюється з посади рішенням засновника або уповноваженого ним органу. Керівник закладу базової середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки- для особи, яка призначається на посаду керівника закладу базової середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу освіти. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням.



4.2.1.Призначення та звільнення заступників керівника закладу освіти здійснюється керівником закладу освіти із дотриманням вимог Типового положення про атестацію педагогічних працівників (сертифікації).



4.3.Керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень:



-організовує діяльність закладу освіти;



-вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;



-призначає на посаду та звільняє з посади заступника директора, педагогів та інших працівників закладу, визначає їх функціональні обов'язки;



-забезпечує організацію освітнього процесу та здійснює контроль за виконанням освітніх програм;



-забезпечує функціонування внутрішніх систем забезпечення якості освіти;



-забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;



-забезпечує своєчасне та якісне подання статистичної звітності;



-сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;



-сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;



-здійснює інші повноваження, що делеговані засновником закладу освіти або уповноваженим ним органом та/або передбачені Законами України «про освіту», спеціальними законами.



4.4.Директор закладу освіти є головою педагогічної ради-постійно діючого колегіального органу управління закладу. Усі педагогічні працівники закладу освіти повинні брати участь у засіданнях педагогічної ради.



4.5.Засідання педагогічної ради проводиться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.



4.6.Педагогічна рада закладу освіти:



-планує роботу закладу;



-схвалює освітню(освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;



-формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;



-розглядає питання щодо вдосконалення методичного забезпечення освітнього процесу;



-приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) на наступний рік навчання і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи, у навчанні;



- обговорює питання кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників та розподіляє на це кошти;



-розглядає впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;



-ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;



-розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов'язків;



-має право ініціювати проведення позапланового інститутського аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;



-розглядає інші питання, віднесені Законом України «Про освіту», спеціальними законами та/або цим Статутом до її повноважень. Рішення педагогічної ради закладу освіти вводять в дію наказом директора закладу.



4.7.У закладі освіт можуть створюватися та діяти органи самоврядування.



4.8.Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликаються не менш однин раз на рік. Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються пропорційно від таких трьох категорій:



-працівників закладу освіти-зборами трудового колективу;



-здобувачів освіти-класними зборами;



-батьків-класними батьківськими зборами. Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів від кожної з трьох категорій. Рішення приймаються простою більшістю голосів присутніх делегатів.



Загальні збори (конференція) закладу освіти:



-заслуховують звіт керівника закладу освіти;



-розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності закладу освіти;



-затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;



-приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших працівників закладу освіти;



Право скликати збори(конференцію) мають учасники освітнього процесу (делегати конференції), якщо за це висловилося не менше третини їх загальної кількості, директор закладу, засновник.



4.9.У закладі за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів створюється і діє наглядова (піклувальна) рада закладу освіти. Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування , науковою громадськістю, громадськими організаціями, фізичними та юридичними особами. Основним завданням піклувальної ради є :



-сприяти виконанню законодавства України щодо обов'язковості повної загальної середньої освіти;



-співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, закладами освіти, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів закладу освіти;



-зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновної та лікувально-оздоровчої бази закладу освіти;



-організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;



-стимулювання творчої праці педагогічних працівників та здобувачів освіти.



Наглядова (піклувальна )рада закладу:



-вносить пропозиції та щодо зміни типу, статусу, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;



-спільно з адміністрацією розробляє план роботи закладу освіти та здійснює контроль за його виконанням;



-сприяє формуванню мережі класів закладу освіти , обгрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;



-заслуховує звіт голови ради, інформацію директора з фінансово-господарської діяльності;



- виносити на розгляд педагогічної ради пропозицію щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;



-сприяти створенню та діяльності центрів дозвілля , а також залучує громадськість, батьків(осіб , які їх заманюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів із здобувачами освіти;



-бере участь, за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;



-сприяє педагогічній освіті батьків;



-сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;



-розглядати питання здобуття обов'язкової загальної середньої освіти учнями;



-організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;



-розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи закладу загальної середньої освіти;



-вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;



-може створювати постійні та тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.



4.10.Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та цим Статутом. До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти. Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу. Наглядова (піклувальна) рада формується пропорційна з батьків здобувачів освіти та інших осіб, які залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти . Члени наглядової (піклувальної)ради обираються на загальних зборах (конференції) закладу освіти шляхом голосування простою більшістю голосів. Члени наглядової (піклувальної) ради працюють на громадських засадах. Не допускається втручання членів наглядової (піклувальної) ради в освітній процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника закладу освіти. У випадках, коли хтось із членів наглядової (піклувальної) ради вибуває, на загальних зборах(конференції) на його місце обирається інша людина.



Наглядова (піклувальна) рада діє на засадах:



-пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів суспільства, держави;



-дотримання вимог законодавства України;



-самоврядування;



-колегіальності ухвалення рішень;



-добровільності і рівноправності членства;



-гласності.



Робота наглядової (піклувальної) ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило , не менш, ніж два рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів. Засідання наглядової (піклувальної) ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше третин її членів. Наглядова(піклувальна0 рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, на сайті закладу, через спеціальні стенди тощо. Рішення наглядової(піклувальної) ради в 7-денний термін доводить до відома закладу освіти, батьків, громадськості, їх виконання організовується членами наглядової(піклувальної) ради. Очолює наглядову (піклувальну) раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів наглядової (піклувальної)ради. З числа членів наглядової(піклувальної) ради також обирається заступник та секретар.



Голова наглядової (піклувальної)ради:



-скликає і координує роботу наглядової (піклувальної) ради;



-готує і проводить засідання, затверджує рішення наглядової(піклувальної) ради;



-визначає функції заступника, секретаря та інших членів;



-представляє наглядової (піклувальної) ради в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень. Голова наглядової (піклувальної) ради має право делегувати свої повноваження членам наглядової (піклувальної) ради.



4.11.Наглядова (піклувальна) рада має право:



- брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;



-сприяти залученню додаткових джерел фінансування;



-аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;



-контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов'язковими для розгляду керівником закладу освіти;



-вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;



-здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.



5.Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти



5.1Заклад освіти формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію.



5.2.Заклад освіти забезпечує на офіційному веб-сайті закладу відкритий доступ до такої інформації та документів:



-статуту закладу освіти;



-ліцензії на провадження освітньої діяльності;



-сертифікати про акредитацію освітніх програм;



-структура та органи управління закладом освіти;



-кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;



-освітні програми. Що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів. Що передбачені відповідно освітньою програмою;



-територія обслуговування, закріплена за закладом освіти;



-фізична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;



-мова (мови) освітнього процесу;



-наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);



-матеріально-технічне забезпечення закладу освіти(згідно з ліцензійними умовами);



-результати моніторингу якості освіти;



-річний звіт про діяльність закладу освіти;



-правила прийому до закладу освіти;



-умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;



- перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;



-інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.



5.3.Заклад освіти оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступе не пізніше , ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.



6.Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність закладу освіти



6.1.Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображені у балансі.



6.2.Майно закладу освіти перебуває у комунальній власності територіальної громади і закріплено за ним на правах оперативного управління.



6.3.Заклад освіти, відповідно до чинного законодавства, користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм їх охорони. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.



6.4.Обєкти та майно закладу освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.



6.5.Фінансування закладу освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства.



6.6.Фінансово-господарська діяльність закладу освіти проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», спеціальних законів, «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів.



6.7.Джерелами фінансування закладу освіти є:



-кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеному Державним стандартом загальної середньої освіти;



-доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, від передачі оренди приміщень, споруд, обладнання;



-благодійні внески юридичних та фізичних осіб;



-інші джерела, не заборонені законодавством.



6.8.Заклад освіти є неприбутковою установою. Доходи закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків та його утримання, реалізації мети(цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.



6.9.Порядок діловодства і бухгалтерський облік в закладі освіти визначається керівником закладу відповідно до законодавства України. Бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно закладом освіти або через централізовану бухгалтерію органу управління освітою (уповноваженого) органу.



6.10.Штатний розпис закладу освіти затверджується керівником закладу на підставі Типових штатних нормативів закладів освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади , що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти та погоджується з відділом освіти, молоді та спорту Волочиської міської ради (уповноваженим органом).



7.Міжнародне співробітництво



7.1.Заклад має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.



7.2.За наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів Заклад має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, установлювати відповідно до чинного законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.



7.3.Педагогічні працівники і здобувачі освіти закладу можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів та програм.



8.Контроль за діяльністю закладу



8.1.Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.



8.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту». Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інститутський аудит закладу освіти відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку, передбаченому Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».



8.3.Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю закладу освіти є інститутський аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.



Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов. Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника закладу освіти, педагогічною радою, вищим колегіальним органом громадського самоврядування (загальних зборів або конференції) , піклувальної (наглядової) ради закладу освіти у випадках, передбачених чинним законодавством.



9.Відповідальність



9.1.Посадові особи і громадяни, винні у порушенні законодавства про освіту, несуть відповідальність у порядку, встановленому законами України.



9.2.Шкода, заподіяна здобувачами освіти (учнями) закладу, відшкодовується відповідно до законодавства України.



9.3.Злісне ухилення батьків від виконання обов'язків щодо здобуття неповнолітніми дітьми повної загальної середньої освіти може бути підставою для позбавлення їх батьківських прав.



10.Припинення діяльності



10.1.Припинення діяльності закладу освіти здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації – за рішенням Засновника, а у випадках передбачених законодавством України – за рішенням суду. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу освіти приймається Волочиською міською радою Хмельницької області у порядку, встановленому чинним законодавством. При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу) закладу освіти його працівникам і здобувачам освіти гарантовано дотримання їх прав, відповідно до чинного законодавства.



10.2.Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником , а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду- ліквідаційною комісією , призначеною цим органом.



10.3.Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу освіти, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.



10.4.У випадках реорганізації права та зобов'язання закладу освіти переходить до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначних закладів освіти.



Директор ліцею Валентина ОСІНСЬКА