ОПИС ДОКУМЕНТУ
| Рішення: | Прийнято |
|---|---|
| Скликання: | VIII |
| Вид: | За основу і в цілому |
| Номер рішення: | 8-57/2025 |
| Проголосовано: | 04.06.2025 11:20:47 |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
3
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
0
- Відсутні
2
ТЕКСТ РІШЕННЯ: № 8-57/2025
Про затвердження Статуту комунального некомерційного підприємства «Волочиська багатопрофільна лікарня» Волочиської міської ради у новій редакції
ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСТЬ
ВОЛОЧИСЬКА МІСЬКА РАДА
Волочиської міської територіальної громади
VІІІ скликання
LVІІ сесія
Р І Ш Е Н Н Я
06 червня 2025 року Волочиськ № 8-57/2025
Про затвердження Статуту комунального некомерційного підприємства «Волочиська багатопрофільна лікарня» Волочиської міської ради у новій редакції
У зв'язку із створенням наглядової ради КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня», розглянувши клопотання директора комунального некомерційного підприємства «Волочиська багатопрофільна лікарня» Волочиської міської ради №101 від 26 травня 2025 року, керуючись ст.78 Господарського кодексу України, ст.26 ч.5, ст.60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Постановою Кабінету Міністрів України №1221 від 21 листопада 2023р «Про наглядову раду закладу охорони здоров'я», Постановою Кабінету Міністрів України № 781 від 05 липня 2024 року «Деякі питання надання послуг з медичного обслуговування населення за плату від юридичних і фізичних осіб»,
міська рада,
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити Статут комунального некомерційного підприємства «Волочиська багатопрофільна лікарня» Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області новій редакції, що додається.
- Доручити директору комунального некомерційного підприємства «Волочиська багатопрофільна лікарня» Волочиської міської ради Чубару В.М. у місячний термін провести державну реєстрацію нової редакції Статуту відповідно до вимог чинного законодавства України.
- Покласти право підпису на установчих документах комунального некомерційного підприємства «Волочиська багатопрофільна лікарня» Волочиської міської ради на директора підприємства Чубара Віктора Миколайовича.
- Вважати таким , що втратило чинність рішення ХХV сесії міської ради від 17 лютого 2023 року№ 7 -25 /2023 «Про затвердження Статуту комунального некомерційного підприємства «Волочиська багатопрофільна лікарня» Волочиської міської ради у новій редакції»
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, туризму, молоді та спорту (голова комісії Бойчук І.Т.) та директора КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня» Чубара В.М. .
Міський голова Костянтин ЧЕРНИЧЕНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення LVІІ сесії міської ради
№ 8-57/2022 від 06 червня 2025 року
С Т А Т У Т
КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА
«ВОЛОЧИСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ»
Волочиської міської ради
Хмельницького району
Хмельницької області
(нова редакція)
м. Волочиськ
2025 рік
- Загальні положення
1.1. Комунальне некомерційне підприємство «Волочиська багатопрофільна лікарня» Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області (надалі – Лікарня) є закладом охорони здоров’я – комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу.
1.2. Лікарня є правонаступником усього майна, всіх прав та обов’язків КНП «Волочиської центральної районної лікарні».
1.3. Засновником та Органом управління майном Лікарні є Волочиська міська рада (надалі – Засновник). Лікарня є підпорядкованою, підзвітною та підконтрольною Засновнику.
1.4. Лікарня здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку.
1.5. Лікарня у своїй діяльності керується Конституцією України, Господарським та Цивільним Кодексами України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, загальнообов’язковими для всіх закладів охорони здоров’я наказів та інструкцій Міністерства охорони здоров’я України, загальнообов’язковими нормативними актами інших центральних органів виконавчої влади, відповідних рішень місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування та цим Статутом.
2. Найменування та місцезнаходження
2.1. Найменування:
2.1.1. Повне найменування Лікарні: комунальне некомерційне підприємство «Волочиська багатопрофільна лікарня» Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області.
2.1.2. Скорочене найменування Лікарні: КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня».
2.2. Місцезнаходження Лікарні: вул. Незалежності, 68 м. Волочиськ, Хмельницький район, Хмельницька область, Україна, 31200.
- Мета і предмет діяльності
- Основною метою створення Лікарні є надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги, що надається в амбулаторних або стаціонарних умовах лікарями відповідної спеціалізації (крім лікарів загальної практики - сімейних лікарів) у плановому порядку або в екстрених випадках і передбачає надання консультації, проведення діагностики, лікування, реабілітації та профілактики хвороб, травм, отруєнь, патологічних і фізіологічних (під час вагітності та пологів) станів та здійснення управління медичним обслуговуванням населення.
- Відповідно до поставленої мети предметом діяльності Лікарні є:
3.2.1. медична практика з надання вторинної та інших видів медичної допомоги населенню, в тому числі за видами: діяльність лікарняних закладів, загальна медична практика, спеціалізована медична практика, стоматологічна практика;
3.2.2. організація надання вторинної медичної допомоги у визначеному законодавством порядку, в тому числі надання консультації, проведення діагностики, лікування, реабілітації та профілактики хвороб, травм, отруєнь, патологічних і фізіологічних (під час вагітності та пологів) станів; направлення пацієнта відповідно до медичних показань для надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги з іншої спеціалізації або третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги;
3.2.3. планування, організація, участь та контроль за проведенням диспансеризації населення, у тому числі безперервне відстеження стану здоров’я пацієнта з метою своєчасної профілактики, діагностики та забезпечення лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів;
3.2.4. взаємодія з суб’єктами надання вторинної (спеціалізованої) з іншої спеціалізації та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги з метою своєчасного діагностування та забезпечення дієвого лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів з урахуванням особливостей стану здоров’я пацієнта;
3.2.5. організація відбору та спрямування хворих на консультацію та лікування до закладів охорони здоров’я та установ, що надають вторинну (спеціалізовану) з іншої спеціалізації та третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу, а також відбору хворих на санаторно-курортне лікування та реабілітацію у визначеному законодавством порядку;
3.2.6. видача листків непрацездатності;
3.2.7. направлення на оцінювання повсякденного функціонування особи експертними командами;
3.2.8. участь у проведенні інформаційної та освітньо-роз’яснювальної роботи серед населення щодо формування здорового способу життя;
3.2.9. участь у державних та регіональних програмах щодо скринінгових обстежень, профілактики, діагностики та лікування окремих захворювань у порядку визначеному відповідними програмами та законодавством;
3.2.10. участь у визначенні проблемних питань надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги та шляхів їх вирішення;
3.2.11. надання рекомендацій Засновнику щодо розробки планів розвитку вторинної медичної допомоги;
3.2.12. визначення потреби структурних підрозділів Лікарні та населення у лікарських засобах, виробах медичного призначення, медичному обладнанні для забезпечення населення доступною, своєчасною (цілодобовою) та якісною медичною допомогою;
3.2.13. моніторинг забезпечення та раціональне використання лікарських засобів, виробів медичного призначення, медичного обладнання;
3.2.14. забезпечення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників Лікарні;
3.2.15. зберігання, перевезення, придбання, пересилання, відпуск, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів та прекурсорів, замінників їх аналогів, отруйних та сильнодіючих речовин (засобів) згідно з вимогами чинного законодавства України;
3.2.16. залучення медичних працівників для надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги, в тому числі залучення лікарів, що працюють як фізичні особи–підприємці за договорами підряду, спільної діяльності, підтримка професійного розвитку медичних працівників для надання якісних послуг;
3.2.17. закупівля, зберігання та використання ресурсів, необхідних для надання медичних послуг, зокрема лікарських засобів (у т.ч. наркотичних засобів та прекурсорів), обладнання та інвентарю;
3.2.18. координація діяльності лікарів із надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги з іншими суб’єктами надання медичної допомоги, зокрема закладами вторинної іншої спеціалізації та третинної медичної допомоги, санаторіїв, а також з іншими службами, що опікуються добробутом населення, зокрема соціальними службами, та правоохоронними органами;
3.2.19. надання послуг з медичного обслуговування населення за плату від юридичних і фізичних осіб відповідно до вимог чинного законодавства України;
3.2.20. надання послуг медичної реабілітації;
3.2.21. забезпечення безоплатного проведення обов’язкових медичних оглядів працівників певних категорій та профілактичних медичних оглядів окремих професій для працівників КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня» Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області;
3.2.22. надання будь-яких послуг іншим суб’єктам господарювання, що надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу;
3.2.23. інші функції, що випливають із покладених на Лікарню завдань.
3.3. Лікарня може бути клінічною базою вищих медичних навчальних закладів усіх рівнів акредитації та закладів післядипломної освіти та надавати послуги з проходження стажування лікарів (провізорів)-інтернів на безкоштовній основі або за кошти фізичних та юридичних осіб.
3.4. Лікарня є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку.
4. Правовий статус
4.1. Лікарня є юридичною особою публічного права. Права та обов’язки юридичної особи Лікарня набуває з дня її державної реєстрації.
4.2. Лікарня користується закріпленим за нею комунальним майном, що є власністю Волочиської міської ради, на праві оперативного управління.
4.3. Лікарня здійснює некомерційну господарську діяльність, організовує свою діяльність відповідно до фінансового плану, затвердженого Засновником, самостійно організовує виробництво послуг і реалізує їх за цінами (тарифами), що визначаються в порядку, встановленому законодавством.
4.4. Збитки, завдані Лікарні внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
4.5. Для здійснення господарської некомерційної діяльності Лікарня залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
4.6. Лікарня має самостійний баланс, рахунки в Державному казначействі України, установах банків, круглу печатку зі своїм найменуванням, штампи, а також бланки з власними реквізитами.
4.7. Лікарня має право укладати угоди, набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
4.8. Лікарня за погодженням Засновника визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність і затверджує штатний розпис.
4.9. Лікарня надає медичні послуги на підставі ліцензії на медичну практику. Лікарня має право здійснювати лише ті види медичної практики, які дозволені органом ліцензування при видачі ліцензії на медичну практику.
4.10. Лікарня не може жодним чином розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частину серед засновників (учасників), членів працівників (окрім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
4.11. Не вважається розподілом доходів Лікарні в розумінні п. 4.10. Статуту, використання Лікарнею власних доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених Статутом.
5. Умови та порядок надання медичних послуг
- Лікарня надає медичні послуги на підставі ліцензії на медичну практику. Лікарня має право здійснювати лише ті види медичної практики, які дозволені органом ліцензування при видачі ліцензії на медичну практику.
- У разі, коли особа, яка звернулася до Лікарні, потребує медичних послуг, що не можуть бути надані безпосередньо Лікарнею з використанням її власних кадрових та матеріально-технічних ресурсів, Лікарня зобов’язана направити таку особу до іншого закладу охорони здоров’я чи фахівця, який може забезпечити надання відповідних послуг.
- Єдиною підставою для отримання медичних послуг у Лікарні є стан здоров’я особи та необхідність надання таких послуг, підтверджена наявністю в конкретної особи відповідних медичних показань. Лікарня не має права відмовляти у наданні медичних послуг будь-якій особі через те, що постійне місце її проживання знаходиться поза межами Хмельницького району Хмельницької області чи з огляду на інші, не пов’язані зі станом здоров’я обставини.
- Черговість доступу осіб, які звернулися у Лікарню, до медичних послуг регулюється виключно медичними критеріями та терміновістю надання послуг, що ґрунтуються на оцінці ступеню загрози життю та здоров’ю конкретної особи.
- Госпіталізація у стаціонарні відділення Лікарні здійснюється у разі наявності в пацієнта медичних показань, що зумовлюють необхідність цілодобового медичного контролю за станом здоров’я пацієнта та/або цілодобового безперервного медичного втручання, які не можуть бути забезпечені поза стаціонаром, або у разі, коли госпіталізація є обов’язковою у зв’язку з вимогами законодавства.
- Рішення про госпіталізацію у стаціонарні відділення Лікарні приймається лікарем, уповноваженим на це Директором Лікарні, після ознайомлення із станом здоров’я особи та отримання згоди цієї особи, її законного представника (за винятком випадків, коли згідно з законом така згода для госпіталізації не є потрібною).
- У разі, коли стан здоров’я особи вимагає невідкладної госпіталізації, але при цьому Лікарня не має права надавати необхідні зазначеній особі медичні послуги за умовами ліцензування та державної акредитації, або госпіталізація зазначеної особи до Лікарні є неможливою за епідеміологічними умовами та критеріями, Лікарня після надання невідкладної допомоги забезпечує в разі потреби перевезення пацієнта до іншого закладу охорони здоров’я за попереднім погодженням цього питання з відповідним закладом охорони здоров’я. При цьому до іншого закладу охорони здоров’я, куди спрямовується пацієнт, передається копія відповідної медичної документації з інформацією про стан здоров’я особи та заходи, вжиті у Лікарні.
- Якщо інше не передбачено законодавством, виписка з стаціонарних відділень Лікарні здійснюється у разі:
5.8.1. коли стан здоров’я госпіталізованої особи не вимагає подальшого лікування в умовах стаціонару;
5.8.2. наявності бажання госпіталізованої особи чи її законного представника;
5.8.3. коли госпіталізована особа порушує правила внутрішнього розпорядку Лікарні, але при цьому відсутня небезпека того, що відмова від продовження перебування такої особи в стаціонарі чи припинення надання їй медичних послуг можуть спричинити безпосередню загрозу для її життя чи здоров’я або для життя чи здоров’я інших осіб. - Якщо законний представник госпіталізованої особи наполягає на виписці цієї особи із стаціонарного відділення Лікарні, а стан здоров’я зазначеної особи вимагає продовження лікування в стаціонарних умовах, Директор Лікарні чи уповноважений ним лікар може відмовити у виписці до моменту винесення рішення у цій справі відповідним органом опіки та піклування чи судом, за винятком випадків, коли законодавством встановлений інший порядок вирішення цього питання.
- Особа, яка вимагає виписки зі стаціонарного відділення Лікарні за власним бажанням, повинна бути проінформована лікарем про можливі наслідки, які можуть бути спричинені для її здоров’я припиненням лікування у стаціонарі. Така особа має письмово засвідчити факт виписки з лікарні за власним бажанням та отримання зазначеної у цьому пункті інформації лікаря. У випадку відмови особи від такого засвідчення лікар зобов’язаний зробити відповідний запис у медичній документації зазначеної особи.
- Якщо законний представник, опікун чи піклувальник не забирає неповнолітню чи недієздатну особу після виписки із стаціонарного відділення Лікарні, Лікарня має невідкладно повідомити про це місцеву раду за місцем проживання виписаної особи. Транспортування такої особи до постійного місця проживання забезпечується за рахунок коштів відповідної місцевої ради.
- При наданні медичних послуг Лікарня зобов’язана забезпечувати дотримання відповідних пов’язаних з наданням медичної допомоги особистих немайнових прав особи, встановлених Цивільним кодексом України та іншими законами України.
- Відшкодування вартості та оплата медичних послуг, що надаються Лікарнею
- Громадянам, всі медичні послуги, за винятком тих, що входять до переліку послуг з медичного обслуговування населення за плату від юридичних і фізичних осіб, затверджених рішенням Засновника, Лікарня надає безоплатно за рахунок фінансових ресурсів НЗСУ, коштів інших бюджетів на договірних умовах, коштів міського бюджету, та інших коштів не заборонених законодавством.
- Медичні послуги у рамках швидкої та невідкладної медичної допомоги громадянам, надаються безоплатно.
- Питання про компенсацію собівартості витрат Лікарні на надання послуг, не пов’язаних з наданням швидкої та невідкладної медичної допомоги безпритульним особам та особам без постійного місця проживання вирішується Засновником окремо в кожному конкретному випадку, виходячи з обставин цього випадку.
- Вартість послуг з медичного обслуговування населення, що не покриваються програмою медичних гарантій, проводяться за рахунок коштів юридичних та фізичних осіб, а у випадках, визначених законодавством України – за рахунок інших джерел за цінами, встановленими згідно з вимогами законодавства.
- Вартість медичних послуг, наданих Лікарнею у зв’язку з настанням визначеного законом страхового випадку особам, застрахованим за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, відшкодовується в порядку, встановленому законом.
- Особа, зазначена у пункті 5.8.1 цього Статуту, з моменту, визначеного Директором Лікарні, усі витрати на забезпечення покриття собівартості її перебування в стаціонарних відділеннях Лікарні відшкодовує за власний рахунок. Собівартість витрат, пов’язаних з продовженням перебування у стаціонарних відділеннях Лікарні неповнолітніх чи недієздатних осіб, стан здоров’я яких не вимагає подальшого лікування в стаціонарі, відшкодовується батьками чи іншими законними представниками таких осіб.
- Особа, яка перебуває у стані алкогольного сп’яніння, всі витрати за надання Лікарнею медичних послуг несе за власний рахунок у разі коли сп’яніння є єдиною та безпосередньою причиною, що зумовила необхідність надання такій особі медичної допомоги, а факт сп’яніння підтверджений результатом дослідження, проведеного в порядку, встановленому законодавством.
- Надання медичної допомоги іноземцям та особам без громадянства, особам, які мають статус біженців, здійснюється в порядку та на умовах, визначених відповідними законами, міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та постановами Кабінету Міністрів України.
- У разі залучення Лікарні до надання медичних послуг в рамках здійснення заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціально-політичного характеру фінансове покриття вартості зазначених медичних послуг забезпечується за рахунок коштів резервного фонду Державного бюджету України, обласного та районного бюджетів у порядку та на умовах, встановлених законодавством.
- У разі залучення Лікарні до надання медичних послуг в рамках здійснення заходів боротьби з епідеміями та у випадках масових отруєнь людей фінансове покриття вартості зазначених медичних послуг забезпечується за рахунок бюджетних асигнувань на заходи боротьби з епідеміями з Державного бюджету України чи обласного бюджету в порядку та на умовах, встановлених законодавством.
7. Статутний капітал, майно та фінансування
7.1. Майно Лікарні є власністю Волочиської міської ради (комунальною власністю) і закріплюється за нею на праві оперативного управління. Майно Лікарні становлять необоротні та оборотні активи, основні засоби та грошові кошти, а також інші цінності, передані їй в порядку, встановленому чинним законодавством, вартість яких відображається у самостійному балансі Лікарні. У разі ліквідації майно, що належить Волочиській міській раді, підлягає безоплатній передачі на баланс органу управління.
7.2. Лікарня не має право відчужувати або іншим способом розпоряджатись закріпленим за нею майном, що належить до основних фондів без попередньої згоди Засновника. Лікарня не має права безоплатно передавати належне їй майно третім особам (юридичним чи фізичним особам) крім випадків, прямо передбачених законодавством. Усі питання, які стосуються відмови від права на земельну ділянку, що знаходиться на балансі Лікарні або її відчуження, вирішуються виключно Засновником.
7.3. Джерелами формування майна та коштів Лікарні є:
7.3.1. комунальне майно, передане Лікарні відповідно до рішення про його створення та інших рішень Засновника;
7.3.2. кошти міського бюджету;
7.3.3 кошти інших бюджетів на договірних умовах;
7.3.4. власні надходження Лікарні: кошти від здачі в оренду (зі згоди Засновника) майна, закріпленого на праві оперативного управління; кошти та інше майно, одержані від реалізації послуг;
7.3.5. цільові кошти;
7.3.6. кредити банків;
7.3.7. майно, придбане у інших юридичних або фізичних осіб;
7.3.8. майно, що надходить безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних благодійних внесків, пожертвувань юридичних і фізичних осіб; надходження коштів на виконання програм соціально-економічного розвитку регіону, програм розвитку медичної галузі;
7.3.9. майно, отримане з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України;
7.3.10. інші джерела, не заборонені законодавством. Вилучення майна Лікарні може мати місце лише у випадках, передбачених чинним законодавством України.
7.4. Лікарня може одержувати кредити для виконання статутних завдань під гарантію Засновника.
7.5. Лікарня має право надавати в оренду та найм майно закріплене за ним на праві оперативного управління та безоплатно в приватну власність майно яке належить на праві власності, юридичним та фізичним особам відповідно до чинного законодавства України за погодженням Засновника.
7.6. Лікарня самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську та медичну звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Лікарні у визначеному законодавством порядку.
7.7. Власні надходження Лікарні використовуються відповідно до чинного законодавства України.
8. Права та обов’язки
8.1. Лікарня має право:
8.1.1. Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Лікарню завдань.
8.1.2. Самостійно планувати, організовувати і здійснювати свою статутну діяльність, визначати основні напрямки свого розвитку відповідно до своїх завдань і цілей, у тому числі спрямовувати отримані від господарської діяльності кошти на утримання Лікарні та її матеріально-технічне забезпечення. Організовувати свою діяльність щодо забезпечення виконання договору про надання медичних послуг за рахунок коштів з НЗСУ, коштів інших бюджетів на договірних умовах, коштів міського бюджету, інших коштів не заборонених законодавством та виконання інших укладених договорів.
8.1.3. Укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства. Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.
8.1.4. Самостійно визначати напрямки використання грошових коштів у порядку, визначеному чинним законодавством України.
8.1.5. Здійснювати власне будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонт основних фондів у визначеному законодавством порядку.
8.1.6. Створювати житловий фонд, який формується з житла, переданого у встановленому законом порядку Засновником, та іншого житла, набутого на законних підставах.
8.1.7. Залучати підприємства, установи та організації, лікарів для реалізації своїх статутних завдань у встановленому законодавством порядку.
8.1.8. Співпрацювати з лікувально-профілактичними закладами первинного, вторинного та третинного рівнів, науковими установами та фізичними особами-підприємцями.
8.1.9. Надавати консультативну допомогу з питань, що належать до її компетенції, спеціалістам інших закладів охорони здоров’я на їх запит.
8.1.10. Створювати та припиняти відокремлені структурні підрозділи Лікарні відповідно до чинного законодавства України за погодженням із Засновником.
8.1.11. Зберігати та утилізовувати відходи виробів медичного призначення згідно отриманих ліцензій.
8.1.12. Надавати платні послуги згідно з чинним законодавством.
8.1.13. Обробляти персональні дані працівників і пацієнтів з метою забезпечення реалізації трудових відносин, адміністративно-трудових відносин, податкових відносин, відносин у сфері бухгалтерського обліку та відносин у сфері охорони здоров’я.
8.1.14. Здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству.
8.2. Обов’язки Лікарні:
8.2.1. Виконувати мету і предмет діяльності Лікарні, визначені цим Статутом.
8.2.2.Керуватись у своїй діяльності Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства охорони здоров’я України, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
8.2.3. Планувати свою діяльність з метою реалізації єдиної комплексної політики в галузі охорони здоров’я (зі свого напрямку); забезпечувати надання медичних послуг відповідно до договору про надання медичних послуг за рахунок коштів з НЗСУ, коштів інших бюджетів на договірних умовах, коштів міського бюджету, інших коштів не заборонених законодавством та інших укладених договорів.
8.2.4. Створювати для працівників належні і безпечні умови праці, забезпечувати додержання чинного законодавства України про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування. За певних обставин орендувати житло найманим працівникам. Договір найму погоджувати із Засновником.
8.2.5. Здійснювати бухгалтерський облік, вести фінансову та статистичну звітність згідно з законодавством. Забезпечувати своєчасну сплату податкових та інших обов’язкових платежів з урахуванням своєї статутної діяльності та відповідно до чинного законодавства України.
8.2.6. Розробляти та реалізовувати кадрову політику, контролювати підвищення кваліфікації працівників.
8.2.7. Акумулювати власні надходження та витрачати їх в інтересах Лікарні відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.
9. Управління Лікарнею та громадський контроль за її діяльністю
9.1. Управління Лікарнею здійснюється Волочиською міською радою.
9.2. Поточне керівництво (оперативне управління) Лікарнею здійснює керівник Лікарні – Директор, який призначається на посаду та звільняється з посади Засновником відповідно до діючого законодавства і є підзвітним йому. Строк найму, права, обов’язки і відповідальність Директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом. Директор призначається на конкурсній основі шляхом укладення з ним контракту на строк від трьох до п’яти років.
Фактична реорганізація установи не є підставою для звільнення керівника та припинення укладеного з ним контракту. Трудові відносини з Директором продовжуються відповідно до контракту.
За рішенням Засновника утворюється наглядова рада Лікарні. Порядок утворення, положення про наглядову раду та її персональний склад затверджує Засновник.
9.3. Засновник (Власник):
9.3.1. Визначає головні напрямки діяльності Лікарні, затверджує плани діяльності та звіти про його виконання;
9.3.2. Затверджує статут Лікарні та зміни до нього.
9.3.3. Затверджує фінансовий план Лікарні та контролює його виконання;
9.3.4. Укладає і розриває контракт з керівником Лікарні та здійснює контроль за його виконанням;
9.3.5. Погоджує Лікарні договори про спільну діяльність, за якими використовується нерухоме майно, що перебуває в його оперативному управлінні, кредитні договори та договори застави.
9.3.6. Погоджує створення філій, представництв, відділень та інших відокремлених підрозділів Лікарні (надалі — Філії). Такі Філії діють відповідно до положення про них, погодженого із Засновником та затвердженого наказом керівника Лікарні.
9.3.7. Здійснює контроль за ефективністю використання майна, що є власністю Волочиської міської ради та закріплене за Лікарнею на праві оперативного управління;
9.3.8 Затверджує структуру та штатну чисельність Лікарні.
9.3.9. Приймає рішення про реорганізацію та ліквідацію Лікарні, призначає ліквідаційну комісію, комісію з припинення, затверджує ліквідаційний баланс.
9.4. Директор Лікарні:
9.4.1. Діє без довіреності від імені Лікарні, представляє її інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших органах, у відносинах з іншими юридичними та фізичними особами, підписує від його імені документи, видає довіреності та делегує право підпису документів іншим посадовим особам Лікарні, укладає договори, відкриває в органах Державної казначейської служби України та установах банків поточні та інші рахунки.
9.4.2. Самостійно вирішує питання діяльності Лікарні за винятком тих, що віднесені законодавством та цим Статутом до компетенції Засновника і Органу управління.
9.4.3. Керує згідно з чинним законодавством виробничо-господарською та фінансово-економічною діяльністю Лікарні, відповідає за фінансово-господарські результати його діяльності.
9.4.4. Організовує надання пацієнтоорієнтованих послуг з медичного обслуговування населення з додержанням галузевих стандартів у сфері охорони здоров'я. Розробляє та впроваджує в закладі систему безперервного удосконалення якості послуг з метою забезпечення безпеки пацієнтів, своєчасності допомоги, економічної ефективності, досягнення найкращих результатів на основі наукових знань та принципів доказової медицини
9.4.5. Організовує розробку та забезпечує реалізацію довгострокової стратегії розвитку закладу на основі потреб громади та ринкової ситуації. Організовує формування та моніторинг виконання операційних планів.
9.4.6. Забезпечує виконання усіх зобов'язань перед державним та місцевим бюджетами, державними позабюджетними соціальними фондами, постачальниками, замовниками та кредиторами, а також виконання господарських і трудових договорів.
9.4.7. Організовує роботу та ефективну взаємодію всіх структурних підрозділів, спрямовує їх діяльність на розвиток і вдосконалення з урахуванням соціальних та ринкових пріоритетів, підвищення ефективності роботи Лікарні, якості та конкурентоспроможності послуг, що надаються, їх відповідність до стандартів надання медичної допомоги і задоволення потреб замовників і споживачів у відповідних видах медичної допомоги
9.4.8. Веде переговори з представниками Засновника Лікарні та замовниками щодо виконання планів та умов надання послуг. Забезпечує залучення коштів на інвестиційні потреби Лікарні.
9.4.9. Вживає заходів щодо забезпечення Лікарні кваліфікованими працівниками, а також найкращого використання знань та досвіду працівників. Відбирає та призначає працівників на вакантні посади закладу. Виступає наставником та забезпечує професійний розвиток працівників. Вживає заходів щодо створення безпечних і сприятливих умов праці, додержання вимог законодавства про охорону навколишнього середовища.
9.4.10. Вирішує питання щодо фінансово-економічної, господарської діяльності Лікарні в межах наданих йому прав, доручає виконання окремих організаційно-господарських функцій, повноважень з медичних питань іншим посадовим особам: заступникам директора, медичному директору, заступникам медичного директора, керівникам виробничих підрозділів, функціональних підрозділів Лікарні.
9.4.11. Призначає на посаду та звільняє з посади заступників директора , медичного директора, заступників медичного директора, головного бухгалтера, керівників структурних підрозділів, інших працівників Лікарні.
9.4.12. Забезпечує розроблення, укладення і виконання колективного договору, відповідно до законодавства України.
9.4.13. Захищає майнові інтереси Лікарні в суді, органах державної влади та управління.
9.4.14. Уживає заходи до своєчасної та в повному обсязі виплати заробітної плати, а також передбачених законодавством податків, зборів та інших обов’язкових платежів.
9.4.15. Несе відповідальність за збитки, завдані Лікарні з вини керівника Лікарні в порядку, визначеному законодавством.
9.4.16. Затверджує положення про структурні підрозділи Лікарні, посадові інструкції, інші положення та порядки, що мають системний характер.
9.4.17. За погодженням із Засновником та відповідно до вимог законодавства має право укладати договори оренди майна та договори найму службового житлового приміщення.
9.4.18. Забезпечує дотримання вимог трудового законодавства. Забезпечує створення на робочому місці в кожному структурному підрозділі умов праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечує додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
9.4.19. Забезпечує виконання вимог протипожежної безпеки.
9.4.20. Затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, тривалість щоденної роботи та графіки змінності з додержанням установленої тривалості робочого тижня.
9.4.21. Вирішує інші питання, віднесені до компетенції Директора Лікарні згідно із законодавством, цим Статутом, контрактом між Засновником і Директором Лікарні.
9.5. Директор Лікарні та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність обліку та статистичної звітності у встановленому законодавством порядку.
9.6. У разі відсутності Директора Лікарні або неможливості виконувати свої обов’язки з інших причин, обов’язки виконує заступник директора чи інша особа згідно з функціональними (посадовими) обов’язками.
10. Організаційна структура Лікарні
10.1. Структура та штатна чисельність Лікарні затверджується виконавчим комітетом Волочиської міської ради.
10.2 Порядок внутрішньої організації та сфери діяльності структурних підрозділів Лікарні затверджуються Директором Лікарні.
10.2. Функціональні обов’язки та посадові інструкції працівників Лікарні затверджуються Директором .
10.3. Фінансовий план Лікарні затверджується виконавчим комітетом Волочиської міської ради.
11. Повноваження трудового колективу
11.1. Працівники Лікарні мають право брати участь в управлінні Лікарнею через загальні збори трудового колективу, професійні спілки, які діють у трудовому колективі, інші органи, уповноважені трудовим колективом на представництво, вносити пропозиції щодо поліпшення роботи Лікарні, а також з питань соціально-культурного і побутового обслуговування. Представники первинної профспілкової організації представляють інтереси працівників в органах управління Лікарні відповідно до законодавства. Лікарня зобов’язана створювати умови, які б забезпечували участь працівників у її управлінні.
11.2. Трудовий колектив Лікарні складається з усіх громадян, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з Лікарнею.
11.3. До складу органів, через які трудовий колектив реалізує своє право на участь в управлінні Лікарнею, не може обиратися Директор Лікарні. Повноваження цих органів визначаються законодавством.
11.4. Виробничі, трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією Лікарні регулюються колективним договором.
11.5. Право укладання колективного договору надається Директору Лікарні, а від імені трудового колективу – уповноваженому ним органу. Сторони колективного договору звітують на загальних зборах колективу не менш ніж один раз на рік.
11.6. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників Лікарні та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.
11.7. Джерелом коштів на оплату праці працівників Лікарні є кошти, отримані в результаті її господарської некомерційної діяльності. Форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються колективним договором з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною та Галузевою угодами. Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством мінімального розміру заробітної плати. Умови оплати праці та матеріального забезпечення Директора Лікарні визначаються контрактом, укладеним із Засновником.
11.8. Оплата праці працівників Лікарні здійснюється у першочерговому порядку. Усі інші платежі здійснюються Лікарнею після виконання зобов’язань щодо оплати праці.
11.9. Працівники Лікарні провадять свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору та посадових інструкцій згідно з законодавством.
12. Контроль та перевірка діяльності
12.1. Контроль якості надання медичної допомоги хворим у Лікарні здійснюється шляхом експертизи відповідності якості наданої медичної допомоги міжнародним принципам доказової медицини, вимогам галузевим стандартам в сфері охорони здоров’я та діючому законодавству.
13. Припинення діяльності
13.1. Припинення діяльності Лікарні здійснюється шляхом її реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації – за рішенням Засновника, а у випадках, передбачених законодавством України, – за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
13.2. У разі реорганізації Лікарні вся сукупність її прав та обов’язків переходить до її правонаступників.
13.3. Працівникам Лікарні, які звільняються у зв’язку з її реорганізацією чи ліквідацією, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю.
13.4. Лікарня є такою, що припинила свою діяльність, із дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
13.5. Все, що не передбачено цим Статутом, регулюється законодавством України.
14. Порядок внесення змін до статуту
14.1. Зміни до цього Статуту вносяться за рішенням Засновника, шляхом викладення Статуту у новій редакції.
14.2. Зміни до цього Статуту підлягають обов’язковій державній реєстрації у порядку, встановленому законодавством України.
Секретар ради Оксана ПЕНДРАК

