ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 965

ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСТЬ

ВОЛОЧИСЬКА МІСЬКА РАДА

Волочиської міської територіальної громади

VІІІ скликання

LХVІ сесія

Р І Ш Е Н Н Я

Про затвердження Плану розвитку кластерного закладу охорони здоров’я Хмельницького госпітального округу КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня» на 2026-2028 роки

Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров'я», Наказом Міністерства здоров’я України від 31.07.2020  № 1742 «Про затвердження Типової форми плану розвитку закладу охорони здоров’я» зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17 серпня 2020 рокуза № 789/35072,

міська рада

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити План розвитку кластерного закладу охорони здоров’я Хмельницького госпітального округу КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня» на 2026-2028 роки додається .
  2. Контроль за виконанням цього рішення  доручити постійній комісії з питань освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, культури, туризму, молоді та спорту (голова комісії Бойчук І.Т.) та директору КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня Чубару В.М..

Міський голова Костянтин ЧЕРНИЧЕНКО

ПОГОДЖЕНОЗАТВЕРДЖЕНО

Директор ДепартаментуРішення LХVІ сесії

Хмельницької ОВА Волочиської міської ради

від 03 грудня 2025 року

_____________ №-66/2025

Денис ДУДКО

____ жовтня 2025 року

План розвитку кластерного закладу охорони здоров’я

Хмельницького госпітального округу на 2026-2028 роки

Комунальне некомерційне підприємство

«Волочиська багатопрофільна лікарня»

Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області

Код ЄДРПОУ: 02004195

Адреса: 31200, вул. Незалежності, 68, м. Волочиськ, Хмельницька область

Керівник: Чубар Віктор Миколайович

Контактний телефон: (03845) 4-03-40

Електронна пошта: licarnia@ukr.net

Загальна частина

КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня» Волочиської міської ради Волочиської міської ради Хмельницького району Хмельницької області (Підприємство) є закладом охорони здоров’я, який діє у відповідності до законодавства України про охорону здоров’я та Статуту закладу. Засновником, власником і органом управління майном підприємства є Волочиська міська територіальна громада.

Основною метою функціонування Підприємства є надання пацієнтам відповідно до законодавства спеціалізованої (вторинної) медичної допомоги та забезпечення медичного обслуговування населення. Пріоритетними напрямками діяльності Підприємства є:

- забезпечення доступної та якісної медичної допомоги, у тому числі пільговим категоріям населення;

- підвищення рівня задоволеності пацієнта;

- укладання угоди між Підприємством та Національною службою здоров’я України (НСЗУ);

- перегляд штатів відповідно до потреб у медичних послугах;

- покращення матеріально-технічної бази;

- оптимізація та інформатизація діяльності закладу;

- впровадження нових сучасних технологій та методів лікування;

- виконання протиепідемічних заходів з метою попередження інфекційної захворюваності;

- наявність якісних медичних препаратів, вакцин та витратних матеріалів;

- підвищення кваліфікації медичного персоналу шляхом безперервного професійного розвитку;

- забезпечення дотримання медичним персоналом норм лікарської етики та деонтології.

Перспективними напрямками розвитку лікарні є впровадження хірургії одного дня, розширення діагностичних послуг, ендоскопія, розширення послуг з лабораторних досліджень, збільшення ліжок з паліативної допомоги.

Місією діяльності Підприємства являється медичне обслуговування населення, надання медичної допомоги та послуг в амбулаторних та стаціонарних умовах за видами медичної допомоги, лікарськими спеціальностями та спеціальностями молодших спеціалістів з медичною освітою відповідно до отриманої Підприємством ліцензії на медичну практику та на основі професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників.

І. Програма організаційно-управлінських змін

  1. Заходи з впровадження ефективної структури управління закладом.

    з/п
    Заходи Термін виконання
    1. Розширення спектру та покращення якості медичних послуг у межах передбаченого договором на медичне обслуговування з НСЗУ 2026-2028 роки
    2. Підвищення кваліфікації медичного персоналу шляхом безперервного професійного розвитку. 2026-2028 роки
    3. Забезпечення укомплектування штатних посад у закладі відповідно до отриманих пакетів медичних послуг. 2026-2028 роки
    4. Розвиток медичної та фізичної реабілітації. 2026-2028 роки
    5. Удосконалення офіційного сайту закладу щодо інформування про діяльність закладу, перелік медичних послуг та інше 2026-2028 роки
    6. Співпраця з власником закладу та іншими територіальними громадами 2026-2028 роки
    7. Співпраця з іншими медзакладами області для обміну досвідом та спільного використання кадрового потенціалу і діагностичних можливостей. 2026-2028 роки
    8. Зміцнення матеріально-технічної бази лікарні шляхом проведення поточних ремонтів, придбання діагностичного та лікувального обладнання, а також проведення сервісного обслуговування та ремонту обладнання. 2026-2028 роки
    9. Пошук додаткових джерел фінансування ( гранти, проєкти, партнерство) 2026-2028 роки
    10. Впровадження заходів з енергоефективності. 2026-2028 роки
  2. Маршрути пацієнтів для надання пріоритетних послуг (за наказами ДОЗ ОВА) та навчання медичних працівників щодо них.

Наказом ДОЗ ОВА розроблено маршрут пацієнтів для надання пріоритетних послуг:

  • від 04.02.2025р. №16 «Про маршрутизацію пацієнтів для надання медичної допоги при гострому мозковому інсульті»,
  • від 01.04.2025 № 40 « Про надання паліативної медичної допомоги в області»;
  • від 10.01.2025р №04 «Про маршрутизацію пацієнтів для надання медичної допомоги при політтравмі»
  • від 10.01.2025р №6 «Про маршрутизацію вагітних та роділь на пологи»

Проведено навчання медичних працівників щодо вищевказаних наказів.

  1. Заходи зі збільшення частки амбулаторної медичної допомоги у структурі медичної допомоги, що надається ЗОЗ.
    Забезпечення постійного розвитку та розширення практичного запровадження у
    лікарні технологій амбулаторної хірургії (хірургії одного дня).
    2026-2028 роки
    Забезпечення амбулаторних кабінетів сучасним діагностичним обладнанням 2026-2028 роки
  2. Заходи зі зменшення тривалості середнього терміну лікування у стаціонарі.

п/п
Заходи Термін виконання
1. При плановій госпіталізації пацієнтів вимагати від лікарів, які їх скеровують, повного догоспітального обстаження пацієнтів. 2026-2028 роки
2. Використовувати доказову медицину та дотримуватись уніфікованих протоколів, що дозволить ефективніше проводити лікування пацієнтів. 2026-2028 роки
3. Використовувати потенціал штатного лікаря-психолога для оптимізації термінів лікування та зменшення професійного вигорання медичного персоналу. 2026-2028 роки
4. Ширше впроваджувати лапароскопічні оперативні втручання в хірургічному, гінекологічному, ортопедо-травматологічному відділеннях 2026-2028 роки

II. Програма фінансово-економічної діяльності

  1. Оцінка стану фінансування ЗОЗ за 2023-2025 роки.
    Фінансування (тис. грн) Джерела фінансування 2023 рік 2024 рік 2025 рік
    1 півріччя
    Доходи НСЗУ, платні послуги, місцевий бюджет, благодійна допомога 143 402,8 134 182,80 76212,0
    Витрати НСЗУ, платні послуги, місцевий бюджет, благодійна допомога 130 900,54 139 217,48 75222,0

    Отримані кошти було фактично використано на наступні видатки:
    Фактичні видатки (тис. грн) 2023 рік 2024 рік 2025 рік
    Витрати за елементами, всього у тому числі  130900,54 139217,48 75222,0
    Матеріальні витрати  29920,10 32021,50 19902,3
    Витрати на оплату праці  78016,60 81958,40 41949,4
    Відрахування на соціальні заходи  14967,90 15630,30 8027,7
    Соціальне забезпечення (у т.ч. пільгові пенсії) 88,90 89,20 126,6
    Амортизація 5767,0 6801,70 3658,0
    Інші операційні витрати  2140,04 2716,38 1558,0

    Середньооблікова кількість штатних працівників по закладу становить 393 осіб, з них: лікарі – 76 осіб, середній медичний персонал – 167, молодший медичний персонал – 100, інший персонал – 50 особи.
    Середня заробітна плата лікаря за І півріччя 2025 року по лікарні складає 27777,91 грн, середнього медичного персоналу – 17165,94, молодшого медичного персоналу – 10927,97, іншого персоналу – 12742,31 грн. Кредиторської заборгованості по зарплаті немає, заробітна плата виплачувалася двічі на місяць в повному обсязі з усіма обов’язковими надбавками та доплатами.
  2. Аналіз реалізації програми медичних гарантій.
    На 2025 рік укладені договори з НСЗУ на загальну суму 118 165 761,49 грн за наступними пакетами медичних послуг:
    - Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій на суму 41 237 557,44 грн;
    - Профілактика, діагностика, спостереження, лікування та реабілітація пацієнтів в амбулаторних умовах – 28 381 639,80 грн;
    - Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах – 25 480 199,29 грн;
    - Медична допомога при гострому мозковому інсульті – 3 660 336,0 грн;
    - Лікування осіб із психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів із використанням препаратів замісної підтримувальної терапії – 96 238,80 грн;
    - Езофагогастродуоденоскопія – 549 849,60грн;
    - Гістероскопія – 104 144,20 грн;
    - Бронхоскопія – 28 295,28 грн;
    - Стоматологічна допомога дорослим та дітям – 441 211,68 грн;
    - Ведення вагітності в амбулаторних умовах – 1 106 184,0 грн;
    - Хірургічні операції дорослим та дітям в умовах стаціонару одного дня – 4 317 260,64 грн;
    - Реабілітаційна допомога дорослим і дітям у стаціонарних умовах – 2 312 973,0 грн;
    - Психосоціальна та психіатрична допомога дорослим та дітям, що надається в центрах ментального (психічного) здоров’я та мобільними мультидисциплінарними командами – 2 489 807,64 грн;
    - Забезпечення кадрового потенціалу системи охорони здоров’я шляхом організації надання медичної допомоги із залученням лікарів-інтернів – 819 840,0 грн;
    - Медичний огляд осіб, який організовується територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки – 2 774 386,0 грн;
    - Стаціонарна паліативна медична допомога дорослим і дітям – 4 157 860,0грн;
    - Мобільна паліативна медична допомога дорослим і дітям – 207 978,12 грн.
  3. Очікуваний обсяг коштів на фінансування ЗОЗ за рахунок місцевих бюджетів.
    Відповідно до фінансового плану Підприємство у 2026 році очікує отримати фінансування з місцевого бюджету в сумі 22 088 тис. грн:
    Тис. грн 2026 рік
    усього
    У тому числі за кварталами:
    I II III IV
    Місцевий бюджет 22 088,00 5 600,00 5 600,00 5 088,00 5 800,00
  4. Очікуваний обсяг коштів на фінансування ЗОЗ за рахунок недержавних інвестицій.
    Додатковими джерелами фінансування можуть бути: благодійна допомога та кошти грантів; кошти добровільного медичного страхування; оплата лікарні за надані послуги за угодами; надходження за послуги, які надає лікарня поверх нормативів надання безоплатної медичної допомоги; за послуги надані пацієнтам за їх особистої ініціативи; добровільні внески та пожертви; грошові надходження від надання платних послуг населенню, дохід від передавання в оренду нерухомого майна та інші джерела, які не заборонені законодавством України.
    Відповідно до фінансового плану заклад у 2026 році очікує отримати фінансування за рахунок таких інших джерел:
    Тис. грн 2026 рік усього У тому числі за кварталами:
    I II III IV
    Дохід від реалізації продукції (платні послуги) 1000,0 250,0 250,0 250,0 250,0
    Дохід від операційної оренди активів (оренда приміщень) 700,00 175,00 175,00 175,00 175,00
    Інші доходи від операційної діяльності (комунальні від орендарів, % банку, земельний податок, відшкодування інтернатури) 1350,00 400,0 250,00 300,00 400,00
  5. Модель впровадження платних послуг.
    Відповідно до Статуту закладу, постанови Кабінету Міністрів України №781 від 05.07.2024р, рішення сесії міської ради від 11 липня 2025р №13-59/2025 в лікарні затверджено перелік платних послуг та встановлено термінал та QR код для їх оплати.
  6. Інвентаризація наявного медичного обладнання, визначення переліку необхідного медичного обладнання та робіт щодо реконструкції приміщень для його інсталяції.
    З метою своєчасної діагностики і ефективного лікування функціонують служби: лабораторна, функціональна, УЗД, рентгенологічна, які щороку нарощують свої можливості. Оснащення медичним обладнанням кожного структурного підрозділу лікарні здійснюється відповідно до табеля оснащення за наказами МОЗ України та вимог пакетів медичних послуг програми медичних гарантій. Перелік наявного медичного обладнанння наведений у таблиці 5.
    З метою впровадження високотехнологічних методик діагностики та лікування, структурні підрозділи закладу потребують дооснащення сучасною медичною апаратурою і обладнанням. Зокрема, такими як, автоматичний біохімічний аналізатор, санітарний автомобіль, велотренажер, тренажер для активного та пасивного застосування, для верхніх та нижніх кінцівок, багатофункціональний реабілітаційний комплекс РК-1, поручень двохярусний для відновлення навиків ходьби, тренажер універсальний (стіл реабілітаційний), тренажер для пасивної реабілітації кінцівок, тренажер комплекс для механотерапії, кабіна для механотерапії з розвантажувальною системою, динамічний вертикалізатор, підйомник реабілітаційний для осіб з обмеженнями життєдіяльності пересувний з електричним приводом, комплект гумових джгутів, гантелі обтяжувачі, терапевтичні еластичні стрічки, реабілітаційні пояси для страхування пацієнтів під час ходьби, ортези, бандажі, слінги, реабілітаційний тренажер для покращення дрібної моторики, тренажер «драбинка для відведення плеча».

    п/п
    Заходи Термін
    виконання
    Індикатор виконання Ресурси/
    Бюджет, тис.грн
    1. Придбання біохімічного аналізатора 2026-2028 рік Проведення ефективної лабораторної діагностики 1000,0
    2. Придбання обладнання для реабілітаційного відділення: велотренажер, тренажер для активного та пасивного застосування, для верхніх та нижніх кінцівок, багатофункціональний реабілітаційний комплекс РК-1, поручень двохярусний для відновлення навиків ходьби, тренажер універсальний (стіл реабілітаційний), тренажер для пасивної реабілітації кінцівок, тренажер комплекс для механотерапії, кабіна для механотерапії з розвантажувальною системою, динамічний вертикалізатор, підйомник реабілітаційний для осіб з обмеженнями життєдіяльності пересувний з електричним приводом, комплект гумових джгутів, гантелі обтяжувачі, терапевтичні еластичні стрічки, реабілітаційні пояси для страхування пацієнтів під час ходьби, ортези, бандажі, слінги, реабілітаційний тренажер для покращення дрібної моторики, тренажер «драбинка для відведення плеча» 2026-2028 рік Надання якісної реабілітаційної допомоги 2000,0
    3. Придбання санітарного автомобіля 2026-2028 рік Необхідність транспортування хворих 1000,0
    4. Капітальний ремонт ортопедо-травматологічного відділення 2026-2028 рік Комфортне перебування пацієнтів 2000,0
    5. Капітальний ремонт кардіологічного відділення 2026-2028 рік Комфортне перебування пацієнтів 5000,0
    6. Капітальний ремонт захисної споруди 2026-2028 рік Безпечне перебування пацієнтів та персоналу 1000,0
  7. Обґрунтування необхідності капітальних інвестицій у ЗОЗ
    Капітальні інвестиції у заклад охорони здоров’я є необхідною умовою для забезпечення належного рівня та якості надання медичної допомоги населенню відповідно до вимог державних стандартів та сучасних клінічних протоколів.
    1. Моральне та фізичне зношення основних фондів. Значна частина будівель, приміщень, інженерних мереж та обладнання перебуває у зношеному стані, що негативно впливає на ефективність їх використання та створює ризики для безпечного перебування пацієнтів і медичного персоналу.
    2. Необхідність відповідності сучасним вимогам та стандартам. Сфера охорони здоров’я потребує впровадження нових технологій, сучасного обладнання та матеріально-технічного забезпечення для виконання вимог Національної служби здоров’я України та міжнародних стандартів якості медичних послуг.
    3. Підвищення доступності та якості медичної допомоги. Капітальні інвестиції дозволять забезпечити пацієнтів більш широким спектром послуг на місцевому рівні, скоротивши потребу у направленні до віддалених медичних центрів. Це сприятиме ранньому виявленню та лікуванню захворювань, підвищенню ефективності медичних втручань.
    4. Енергоефективність та оптимізація витрат. Модернізація приміщень та інженерних систем дасть змогу зменшити витрати на комунальні послуги та енергоносії, що є особливо актуальним в умовах зростання тарифів.
    5. Соціальний ефект. Інвестиції сприятимуть створенню комфортних умов для перебування пацієнтів, підвищенню мотивації медичного персоналу, зміцненню довіри населення до закладу охорони здоров’я, що позитивно вплине на рівень громадського здоров’я в цілому.
    6. Інтеграція у систему реформованої медицини. Розвиток матеріально-технічної бази є важливою умовою для укладання договорів з НСЗУ за різними пакетами медичних послуг та забезпечення стабільного фінансування закладу.
    З огляду на викладене, капітальні інвестиції у розвиток матеріально-технічної бази закладу охорони здоров’я є необхідними та доцільними для підвищення якості та доступності медичної допомоги населенню.
  8. Оцінка рівня енергоспоживання будівель ЗОЗ та план заходів щодо підвищення їх енергетичної ефективності.
Фактично спожито 2023 рік 2024 рік 2025 рік
І півріччя
2026 рік 2027 рік 2028 рік
Теплоенергія, Гкал 1017 1089 604 1000 1000 1000
Електроенегія, тис. Квт/год 310,2 300,8 209,6 270 250 250

Щороку обсяг спожитої електроенергії зменшується за рахунок використання енергозберігаючих технологій.

IІІ. План розвитку кадрових ресурсів

1. Аналіз кадрового забезпечення

Станом на 01.10.2025 р. загальна штатна чисельність персоналу лікарні становить 489,5 посад, з них зайнято 421,25. Із загального числа 75,0 посад (15,3% від всіх) – це немедичний персонал. Фактична укомплектованість лікарських штатних посад фізичними особами становить 83%.

Усі лікарі атестовані, з них 33 на звання «лікар-спеціаліст», 14 лікарів мають вищу кваліфікаційну категорію, І – 22, ІІ – 11 осіб.

8 лікарів пройшли стажування з паліативної терапії.

Укомплектованість штатних посад середнім медичним персоналом становить 90%. Увесь середній медичний персонал має відповідну робочому місцю підготовку та навчання з невідкладної долікарської медичної допомоги (у т. ч. практичну підготовку з легенево-серцевої реанімації).

  1. Визначення кадрових потреб
    З метою надання ефективної спеціалізованої медичної допомоги у закладі та, у зв'язку із створенням реабілітаційного відділення та центру ментального здоров'я існує додаткова потреба лікарів та іншого персоналу, зокрема:
    - лікар з медицини невідкладних станів – 2,0 шт.од;
    - лікар-офтальмолог – 1,0 шт.од;
    - лікар фізичної та реабілітаційної медицини – 1,0шт.од;
    - лікар-психіатр – 2,0 шт.од;
    - лікар- психолог– 3,0 шт.од;
    - психолог – 2,0 шт.од;
    - ерготерапевт – 1,0 шт.од.
  2. План розвитку кадрових ресурсів щодо залучення нових фахівців та перекваліфікації наявних
Заходи Відповідальні виконавці Строки реалізації
1. Аналіз кадрової ситуації -визначення дефіциту спеціалістів (лікарі певних спеціальностей, середній та молодший персонал). Відділ кадрів, адміністрація Постійно
2. Співпраця з медичними університетами для залучення молодих спеціалістів Відділ кадрів, адміністрація Щорічно
3. Організація курсів перекваліфікації для медичного персоналу Адміністрація, навчальні заклади Постійно
4. Ротація кадрів між підрозділами для здобуття нових компетенцій Адміністрація, керівники відділень Постійно
5. Надання соціальних гарантій для залучення фахівців із інших регіонів Адміністрація, місцеві органи влади Постійно

ІV. План організації захисних споруд цивільного захисту


з/п
Зміст заходу Відповідальний за виконання Термін виконання
1. Утримувати захисну споруду у належному стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни Завідуючий господарством Постійно
2. Здійснювати огляд та технічне обслуговування інженерних мереж, комунікацій, систем життєзабезпечення у споруді тощо. Завідуючий господарством Постійно
3. Своєчасно усувати усі виявлені недоліки в освітленні, водопостачанні, водовідведенні Завідуючий господарством Постійно
4. Проводити обстеження стану готовності захисної споруди (стін, стелі, підлоги тощо). Завідуючий господарством Постійно
5. Забезпечувати на території закладу належний стан під’їзних шляхів, пішохідних доріжок, пандусів, огорож тощо Завідуючий господарством Постійно
6. Не допускати накопичення будівельних відходів та захаращень захисної споруди та входів до неї Завідуючий господарством Постійно
7. Не зберігати і не використовувати легкозаймисті, небезпечні хімічні та радіоактивні речовини. Завідуючий господарством Постійно
8. Підходи до зовнішніх дверей, двері, сходові марші утримувати у справному стані, очищувати від бруду, сміття, в зимовий час – від снігу та льоду. Завідуючий господарством Постійно
9. Не допускати прокладання тимчасових електричних та інших інженерних систем, незакріпленого обладнання і світильників. Завідуючий господарством Постійно
10. Забезпечити захист електричних світильників від механічного пошкодження. Не допускати використання світильників із незахищеними лампами розжарювання. Завідуючий господарством Постійно
15. Для освітлення захисної споруди використовувати світлодіодні та інші енергозберігаючі лампи. Не використовувати люмінесцентні лампи для систем освітлення захисної споруди. Завідуючий господарством Постійно
16. Забезпечити задовільний санітарний та протипожежний стан відповідно до норм протипожежних та санітарних правил Завідуючий господарством
Інженер з охорони праці
Постійно
17. Облаштувати приміщення операцiйно-перев'язочної, передоперацiйно-стерилiзацiйної згідно з нормами. Завідуючий господарством При наявності коштів, 2026-2028рр
18. Облаштувати захисну споруду припливно-витяжною вентиляцією Завідуючий господарством При наявності коштів
2026-2028рр
20. Контролювати стан водопровідної та каналізаційної систем. Завідуючий господарством Постійно
21. В разі відсутності водопостачання забезпечити ємностями з питною водою, з розрахунку 2 л на добу на одну особу, яка підлягає укриттю, та технічною водою. Завідуючий господарством Постійно

V. Програма управління якістю надання медичної допомоги

1. Впровадження критеріїв та індикаторів якості надання медичної допомоги.


п/п
Заходи Термін виконання
1. Проводити внутрішній контроль якості надання медичної допомоги на рівні: самоконтролю, завідуючого відділенням, медичного керівника шляхом здійснення експертизи відповідності якості наданої допомоги вимогам державних галузевих стандартів. Систематично
2. Здійснювати моніторинг за визначеними індикаторами якості та приймати відповідні заходи у випадку зниження якості наданих медичних послуг. Систематично
  1. Розроблення стандартів сервісного обслуговування пацієнтів при наданні медичної допомоги.
    1. Забезпечити умови для сервісного обслуговування пацієнтів при наданні медичних послуг. Постійно
    2. В холах відділень створити зони відпочинку зі зручними меблями та доступною інформацією Постійно
  2. План дій з впровадження програми профілактики інфекцій та інфекційного контролю із зазначенням індикаторів його виконання.

Внутрішньо-лікарняні інфекційні хвороби (ВЛІ), що пов’язані з наданням медичної допомоги, поступаються лише серцево-судинним та онкологічним захворюванням, до цього часу залишаються однією з основних причин інвалідності та смертності населення в усьому світі. За визначенням ВООЗ кожний десятий пацієнт інфікується збудниками ВЛІ. Рівень захворюваності на ці інфекції у розвинених країнах світу досягає до 44%. Високий рівень ВЛІ, на думку експертів ВООЗ, пов’язаний з ростом стійкості збудників ВЛІ до дії протимікробних препаратів (антибіотиків, антисептиків, дезінфектантів), відсутністю ефективної системи контролю за інфекціями. Ризик захворювання на ВЛІ поширюються на пацієнтів, працівників ЗОЗ та відвідувачів. Кількість інфекцій, що передаються під час надання медичної допомоги, за ефективної профілактики зменшується на 30%.

Інфекційний контроль відіграє вирішальну роль для підвищення безпеки пацієнтів та профілактики інфекцій, пов’язаних з наданням медичної допомоги (ІПНМД). Медичний заклад має високий ризик поширення мікроорганізмів між відвідувачами та медичними працівниками. Ризик ІПНМД підвищують інвазійні процедури. Програма інфекційного контролю дасть змогу зробити медичне обслуговування безпечним і доступним, адже допоможе запобігти витратам на лікування ІПНМД і зберегти життя відвідувачів з метою зниження рівня інфекційних захворювань, пов’язаних з наданням медичної допомоги населенню за рахунок вдосконалення комплексу профілактичних та протиепідемічних заходів, впровадження ефективної системи епідеміологічного нагляду за ВЛІ, покращення забезпеченості лікарні сучасними засобами дезінфекції.

Для забезпечення безпечності медичних послуг, що надаються населенню шляхом дотримання санітарно-епідеміологічних вимог у приміщеннях структурних підрозділів лікарні передбачено:

- забезпечення гарантії безпеки інструментарію при обслуговуванні пацієнтів;

-створення ефективної системи моніторингу поширення ВЛІ;

-підвищення рівня підготовки фахівців з питань інфекційного контролю;

-зміцнення матеріально-технічної бази структурних підрозділів лікарні;

-дотримання протиепідемічного режиму шляхом забезпечення сучасним обладнанням та засобами дезінфекції;

- визначення пріоритетних напрямків фінансування та першочергового забезпечення необхідним обладнанням, засобами та реактивами.

У рамках зазначених напрямів передбачено виконання завдань і здійснення заходів, прогнозовані обсяги та джерела фінансування.

Виконання Програми спрямоване на впровадження ефективних протиепідемічних заходів в умовах розвитку епідемії ВІЛ/СНІДу, туберкульозу, вірусних гепатитів та інших небезпечних інфекцій; впровадження методів та режимів дезінфекції в практику роботи закладу; забезпечення лікарні засобами дезінфекції; підвищення рівня захисту медичного персоналу та відвідувачів

План дій з ПІІК на 2026 рік.

Дія Ціль/активність Терміни виконання Індикатор виконання Ресурси/
бюджет
Відповіда-льні особи
Провести базову самооцінку ЗОЗ Проаналізувати системну самооцінку ПІІК у ЗОЗ і розробити письмовий план дій на рік 01.01.2026-01.03.2026 Проведена системна самооцінка ПІІК в ЗОЗ. Розроблено та затверджено керів-ником ЗОЗ річний план дій з ПІІК. Додат-кового фінансу-вання не потребує Директор ЗОЗ.
Керівник ВІК.
Провести зустріч із керівницт-вом ЗОЗ Провести зустріч та обговорити ПІІК із керівництвом ЗОЗ після проведення системної самооцін-ки ЗОЗ на рахунок ремонту та переоб-ладнання примі-щень, додаткових матеріалів. 01.01.2026-30.03.2026 Проведено зустрічі з керівництвом ЗОЗ та керівниками суміж-них програм/служб, оговорені і погод-жені спільні заходи. Внесені зміни в план дій (в разі необхідності). Додат-кового фінансу-вання не потребує Керівник ВІК
Розробити СОП Розробити, адаптувати та затвердити СОП. 01.01.2026-01.12.2026 Розроблені/ адапто-вані і затверджені керівником ЗОЗ наступні СОП:
- використання ме-дичних (хірургіч-них) масок;
- використання халатів захисних від інфекційних агентів;
- використання за-хисних окулярів та щитків;
- респіраторна гі-гієна і етикет кашлю для працівників ЗОЗ;
- респіраторна гігіє-на і етикет кашлю для пацієнтів;

- виконання ін’єкцій;
- поводження з білизною;
- поводження з обладнанням;
- поводження з інструментарієм;
- поводження з ме-дичними відходами;
- очищення приміщень;
- контактні заходи захисту;
- крапельні заходи захисту;
- повітряні заходи захисту;
- профілактика зара-ження під час опе-ративних втручань;
- профілактика катетер-асоційова-них інфекцій крово-току;
- профілактика вен-тилятор-асоційо-ваних пневмоній;
- профілактика катетер-асоційо-ваних інфекцій сечо-вивідних шляхів;
- профілактика передавання мікро-організмів з мно-жинною та панре-зистентністю;
- очищення, дезін-фекція і стерилі-зація (репроцесинг) медичних виробів;
- раціональне вико-ристання антимік-робних препаратів;
- готовність до спа-лахів інфекційних хвороб та управління ними.
Витрати на папір для друку СОП Керівник ВІК.
Керівники струк-турних підрозділів
Співпраця Організувати спів-працю із громадсь-кими або професій-ними об’єднаннями в сфері ПІІК для забез-печення підтримкою ЗОЗ з ПІІК 01.01.2026-01.06.2026 Заключено договір або підписано мемо-рандум про спів-працю з громадсь-ким або професій-ним об’єднанням в сфері ПІІК. Відповідно до вимог співпраці. Керівник ВІК.
Керівники структур-них підрозділів
Програма навчання Розробити і затвердити програму навчання і підготовки з ПІІК для працівників ЗОЗ. 01.01.2026-29.12.2026 Розроблено і затвер-джено керівником ЗОЗ програму навчання і підго-товки з ПІІК для працівників ЗОЗ. Програма включає базові навчання і підготовку з ПІІК для всіх працівників ЗОЗ та спеціалізо-вані навчання для працівників кожного із клінічних струк-турних підрозділів. Базові навчання і підготовка вклю-чають:
- гігієну рук;
- респіраторну гігіє-ну і етикет кашлю;
- поводження з ме-дичними відходами;
- готовність до спа-лахів інфекційних хвороб та управління ними.
Програма навчання і підготовки включає перевірку теоретич-них знань і практич-них навичок працівників ЗОЗ.
Додаткового фінансу-вання не потребує Координа-тор нав-чання і під-готовки з ПІІК.
Керівник ВІК.
Керівники структур-них під-розділів ЗОЗ.
Затверд-ження бюджету Розрахувати і затвердити бюджет для закупівлі необхідного обладнання і витратних матеріалів для забезпечення програми навчання і підготовки з ПІІК 01.03.2026-01.06.2026 Розраховано, зат-верджено керів-ником ЗОЗ бюджет для закупівлі необ-хідного обладнання і витратних мате-ріалів для забезпе-чення програми навчання і підго-товки з ПІІК.
Виділено примі-щення для відпра-цювання прак-тичних навичок працівниками ЗОЗ
Визначити на етапі фінан-сового розрахунку Коорди-натор навчання і підготовки з ПІІК.
Керівник ВІК.
Фінансовий відділ.
Керівник ЗОЗ
Графік навчання Розробити і затвердити графік навчання і підготовки з ПІІК для працівників ЗОЗ 01.03.2026-01.05.2026 Розроблено і зат-верджено керів-ником ЗОЗ графік навчання і підго-товки з ПІІК для працівників ЗОЗ.
Графік навчання доведено до відома (наприклад, шляхом розміщення в орди-наторських, сестрин-ських, місцях від-починку працівни-ків) працівників ЗОЗ.
Додатко-вих витрат не потребує Коорди-натор навчання і підготовки з ПІІК.
Керівник ВІК.
Керівники структур-них підрозділів ЗОЗ.
Розробити чек-лист Розробити і затвер-дити чек-листи (контрольні списки, анкети) перевірки знань і практичних навичок з ПІІК пра-цівників ЗОЗ (оцін-ка координатором) 01.03.2026-01.12.2026 Розроблено і зат-верджено керівни-ком ЗОЗ чек-листи (контрольні списки, анкети) перевірки знань і практичних навичок з ПІІК працівників ЗОЗ. Витрати на папір для друку Коорди-натор навчання і підготовки з ПІІК, керівник ВІК
Розробити систему допуску працівників до виконання професійних обов’язків залежно від пройдених навчання і підготовки з ПІІК Розробити і затвер-дити систему до-пуску працівників до виконання професійних обо-в’язків залежно від пройдених нав-чання і підготовки з ПІІК (отриманих результатів перевірки знань і практичних навичок) 01.02.2026-01.08.2026 Розроблено і зат-верджено керів-ником ЗОЗ систему допуску працівників до виконання професійних обо-в’язків залежно від пройдених нав-чання і підготовки з ПІІК. Додаткових витрат не потребує Коорди-натор навчання і підготовки з ПІІК.
Керівник ВІК.
Начальник відділу кадрів.
Керівники структур-них підрозділів
Розробити і затвердити СОП для мікробіологічної лабораторії Розробити і затвердити СОП із забору, зберігання і транспортування зразків біологічних матеріалів для проведення мікробіологічних (бактеріологічних) досліджень. 01.04.2026-01.10.2026 Розроблені і затверд-жені керівником ЗОЗ СОП із забору, збері-гання і транспорту-вання зразків біоло-гічних матеріалів для проведення мікробіологічних (бактеріологічних) досліджень. Прове-дені навчання, підго-товка і перевірка знань працівників клінічних струк-турних підрозділів ЗОЗ відповідно до затверджених СОП. Витрати на папір для друку Завідувач баклабора-торії.
Лікар-епідеміолог ВІК/ керівник ВІК
Коорди-натор навчання і підготовки з ПІІК.
Керівники клінічних структур-них підрозділів ЗОЗ.
Провести пілотне визначення розповсюдженості інфекційних хвороб, пов’язаних з наданням медичної допомоги Провести пілотне визначення розповсюдженості інфекційних хвороб, пов’язаних з наданням медичної допомоги (КАІК, ІОХВ, КАІСВШ, КДІ, ВАП) 02.01.2026-01.06.2026 Проведено пілотне визначення ІПНМД.
Звіт щодо проведе-ного дослідження представлено керів-ництву ЗОЗ і керів-никам залучених до дослідження клініч-них структурних підрозділів. Відкори-гований план дій з ПІІК із врахуванням отриманих резуль-татів дослідження.
Додатко-
вих витрат не потребує
Керівник ВІК
Розробити бюджет для зворотнього звязку Розрахувати і затвердити бюджет для впровадження в ЗОЗ моніторингу, оцінки і зворотного зв’язку 02.01.2026-01.03.2026 Визначити метод(и), що будуть викорис-товуватися, і дані, які будуть аналізу-ватися, при прове-денні моніторингу і оцінки. Визначити відповідальних осіб за проведення моні-торингу і оцінки в кожному із струк-турних підрозділів ЗОЗ. Розраховано, затверджено керів-ником ЗОЗ бюджет для фінансування закупівлі:
- офісного облад-нання (комп’ютерна техніка, мобільні технології для збору даних ( планшети).
- програмного забезпечення;
- витратних мате-ріалів (ручки, маркери, олівці, папір).
Визначити на етапі фінан-сового розрахунку Керівник ВІК, статист ВІК, фінансовий відділ, керівники структур-них підрозділів ЗОЗ
Розробити чек-листи для проведення моніторинку Розробити і затвердити чек-листи (контрольні списки, алгоритми) для проведення моніторингу і оцінки 01.07.2026-25.12.2026 Розроблені і затверд-жені керівником ЗОЗ чек-листи (контро-льні списки, алго-ритми) для прове-дення моніторингу і оцінки. Додатко-вих витрат не потребує Керівник ВІК.
Статистик ВІК.
Керівники структур-них підрозділів ЗОЗ.
Розробити графік моніторинку Розробити і затвердити графік проведення моніторингу і оцінки 01.10.2026-29.12.2026 Розроблений і затверджений керівником ЗОЗ графік проведення моніторингу і оцінки. Додатко-вих витрат не потребує Керівник ВІК.
Статистик ВІК.
Керівники структур-них підрозділів ЗОЗ.
Розробити графік зворотного зв’язку Розробити і затвердити графік проведення зворотного зв’язку 01.09.2026-29.12.2026 Розроблений і затверджений керівником ЗОЗ графік проведення зворотного зв’язку Додатко-вих витрат не потребує Керівник ВІК.
Статистик ВІК.
Керівники структур-них підрозділів ЗОЗ.
Впровад-ження ПІІК в ЗОЗ базується на мульти-модальній стратегії (ММС) Впровадження ПІІК в ЗОЗ базується на мультимодальній стратегії
Дії/заходи планів дій з ПІІК враховують всі компоненти ММС
Актуалізація ММС під час засідань в ЗОЗ з ПІІК
01.01.2026-31.12.2026 Розроблені та про-ведені навчальні заходи із працівни-ками (з обов’язковим залученням керів-ництва ЗОЗ) щодо необхідності ММС.
Під час навчання і підготовки працівни-ків ЗОЗ з ПІІК пос-тійно акцентується увага на необхід-ності ММС для формування куль-тури безпеки.
В ЗОЗ розповсюд-жуються (наприклад, в групах в соцмере-жах для працівників) наукові докази ефективності ММС.

При розробці/вне-сенні змін в плани дій з ПІІК (річний і довгостроковий) враховуються всі компоненти ММС.
За результатами засідань, на яких розглядаються питання ПІІК, ухва-лені рішення направ-лені на системні зміни, що вклю-чають навчання, моніторинг, промо-цію ПІІК та зміну поведінки працівни-ків ЗОЗ, які сприя-ють формуванню культури безпеки.
Додатко-вих витрат не потребує Керівник ВІК
Заходи з режиму роботи, штатного роспису та навантаження на ліжко Розрахувати необхідну кількість працівників відповідно до посадових обов’язків і робочого навантаження
Дотримання правила «один пацієнт на одне ліжко»
01.02.2026-01.05.2026 Проведено розраху-нок необхідної кіль-кості працівників в структурних підроз-ділах ЗОЗ відповідно до посадових обо-в’язків і робочого навантаження.
Звіт щодо проведе-ного розрахунку розглянуто на робочій зустрічі.
Розроблено і затвер-джено керівником ЗОЗ план усунення невідповідностей у кадрових ресурсах та робочому наванта-женні.

Проведено аналіз причин недотриман-ня правила «один пацієнт на одне ліжко». Звіт щодо проведеного аналізу розглянуто на робочій зустрічі.
Розроблено і затвер-джено керівником ЗОЗ план усунення причин недотриман-ня правила «один пацієнт на одне ліжко», включно із фінансових забезпеченням плану і визначеними відпо-відальними особами по кожному з клініч-них підрозділів ЗОЗ.
Визначити на етапі фінан-сового розрахунку Начальник відділу кадрів, керівники структур-них підрозділів ЗОЗ, начмед ЗОЗ, головна медична сестра ЗОЗ, керівник ВІК
Реєстрація прибирань Впровадити реєстрацію проведених прибирань у ЗОЗ 01.01.2026-01.03.2026 Впроваджено чек-листи реєстрації поточних і гене-ральних прибирань в структурних підрозділах ЗОЗ Визначити на етапі фінан-сового розрахунку Головна медсестра ЗОЗ, керівник ВІК
Обладнати палати ізоляції Обладнати палати ізоляції пацієнтів в ЗОЗ 01.01.2026-29.12.2026 Визначені та приве-дені у відповідність до вимог інфекцій-ного контролю при-міщення для ізоляції пацієнтів, які інфіко-вані/ колонізовані мікроорганізмами з множинною або панрезистентністю; пацієнтів з підозрою / підтвердженими випадками  інфіку-вання збудниками з крапельним шляхом інфікування; пацієн-тів з аерогенними інфекціями; для захисної ізоляції пацієнтів (за необхідності). Визначити на етапі фінан-сового розрахунку Заступник керівника з технічних питань, фінансовий відділ, керівник ВІК
Робота з медичними відходами Забезпечити ЗОЗ ємностями для збирання і транспортування медичних відходів 01.01.2026-29.12.2026 Клінічні структурні підрозділи ЗОЗ забезпечені контей-нерами для збирання особливо небезпеч-них гострих відходів категорії В. Клінічні структурні підроз-діли забезпечені
- ємностями (напри-клад, мішками стій-кими до механічних пошкоджень) для збирання відходів категорії В,
- відрами з педаллю та мішками стійкими до механічних пошкоджень для збирання медичних відходів категорії А, - контейнерами для зберігання відходів в приміщенні для тимчасового збері-гання відходів,
- візками для транспортування медичних відходів
Визначити на етапі фінан-сового розрахунку Заступник керівника з технічних питань, відповідальна особа за повод-ження з відходами в ЗОЗ, фінансовий відділ, керівник ВІК

VI. Інші програми діяльності ЗОЗ

  1. Заходи з реалізації Державної стратегії розвитку системи протитуберкульозної медичної допомоги населенню
    Заходи Відповідальні виконавці Строки виконання
    1. Посилення заходів із профілактичного обстеження груп підвищеного ризику. Фтизіатричний кабінет 2026–2028 рр.
    2. Інформування населення про симптоми туберкульозу. Фтизіатричний кабінет 2026–2028 рр.
    3. Співпраця закладів охорони здоров’я з соціальними службами та громадськими організаціями. Адміністрація закладу,
    Фтизіатричний кабінет
    2026–2028 рр.
    4. Підготовка та підвищення кваліфікації медичних працівників. Адміністрація закладу Відділ кадрів,
    Фтизіатричний кабінет
    2026–2028 рр.
    5. Регулярний моніторинг результатів лікування та епідеміологічної ситуації. Фтизіатричний кабінет 2026–2028 рр.
    6. Залучення міжнародних програм та донорської допомоги. Адміністрація закладу,
    Фтизіатричний кабінет
    2026–2028 рр.
  2. Заходи з розвитку охорони психічного здоров’я в закладі охорони здоров’я
    Захід Виконавець Термін виконання Очікуваний результат
    1 Створення/розширення кабінету психічного здоров’я Адміністрація ЗОЗ, зав. відділенням 2026-2028 рік Забезпечення доступу до послуг
    2 Формування мультидисциплінарної команди (психіатр, психолог, соцпрацівник, медсестра) Адміністрація ЗОЗ 2026-2028 рік Комплексна допомога пацієнтам
    4 Організація психотерапевтичних послуг (індивідуальних та групових) Лікарі-психологи, психотерапевти Постійно Зменшення симптомів тривоги, депресії
    5 Проведення інформаційних кампаній серед населення щодо зменшення стигми Інформаційно-аналітичний відділ, психологи Щороку Підвищення обізнаності
    6 Проведення тренінгів для медичного персоналу з питань психічного здоров’я Адміністрація, відділ кадрів 2 рази на рік Підвищення кваліфікації
    7 Запровадження програм психологічної підтримки для пацієнтів із хронічними захворюваннями Лікарі відповідних відділень, психологи Постійно Підвищення якості життя пацієнтів
    8 Співпраця з освітніми закладами та соціальними службами Адміністрація, психологічна служба Постійно Комплексний підхід до профілактики
    9 Впровадження телемедицини для надання психологічних консультацій психологічна служба 2026–2028 роки Доступність послуг у віддалених громадах
  3. Заходи з підвищення доступності та якості паліативної допомоги.
    Захід Відповідальні виконавці Термін виконання Очікуваний результат
    1 Розширення мережі паліативних ліжок та відділень у структурі закладу Заст. директора з медичної частини, завідувачі відділень 2026-2028рр Збільшення доступності паліативної допомоги
    2 Організація навчання лікарів та середнього медичного персоналу з питань паліативної допомоги Головна медична сестра, відділ кадрів Постійно Підвищення кваліфікації персоналу
    3 Забезпечення безперервного доступу до знеболювальних засобів (у т.ч. опіоїдів) Аптечний склад, завідувачі відділень Постійно Зменшення больового синдрому у пацієнтів
    4 Надання психологічної та духовної підтримки пацієнтам і їхнім родинам Психолог,
    Капелан в охороні здоров'я
    Постійно Поліпшення якості життя пацієнтів
    5 Залучення додаткових джерел фінансування (місцевий бюджет, благодійні фонди) Директор,
    Заст.директора з економічних питань
    Головний бухгалтер
    2026-2028рр Забезпечення сталого фінансування заходів
  4. Заходи з інформування населення про впровадження змін у системі охорони здоров'я
Захід Відповідальні виконавці Термін виконання Очікуваний результат
1 Публікація офіційних повідомлень на сайті закладу та в інформаційних бюлетенях Інформаційно-аналітичний відділ Постійно Своєчасне інформування населення
2 Активне використання соціальних мереж, створення інфографік і відеороликів Інформаційно-аналітичний відділ Постійно Доступність та зручність інформації
3 Створення та підтримка «гарячої лінії» для консультацій Інформаційно-аналітичний відділ Постійно Оперативне реагування на звернення

VІІ. Додатки (перелік):

Таблиця 1. Структура ЗОЗ станом на 01.10.2025р

Таблиця 2.Профіль ліжок КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня» з 04.12.2024 р.

Таблиця 3. Медична допомога

Таблиця 4. Фінансова спроможність

Таблиця 5. Перелік наявного обладнання станом на 01.10.2025р.

Директор Віктор ЧУБАР

ДОДАТКИ

Таблиця 1.

Структура та штатний розпис

КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня»

станом на 01.10.2025 р.

№ п/п Назва структурнуго підрозділу та посада Кількість штатних посад
1 2 3
КНП "Волочиська багатопрофільна лікарня" 489,5
Консультативно-діагностичний центр 12
1 завідувач консультативно-діагностичного центру, лікар-ендоскопіст 1
2 сестра медична старша (брат медичний старший) 1
3 сестра медична процедурна 1
4 молодша медична сестра (санітарка) 8
5 сестра-господиня 1
стоматологічний кабінет 6
6 лікар-стоматолог-хірург 1
7 лікар-стоматолог 1
8 лікар-стоматолог дитячий 1
9 сестра медична (брат медичний) зі стоматології 3
денний стаціонар 2
10 сестра медична 1
11 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка, санітар) 1
кабінет профілактичних оглядів 3,5
12 лікар-терапевт 1
13 сестра медична 2,5
хірургічний кабінет 4,5
14 лікар-хірург 2
15 лікар-хірург дитячий 0,5
16 сестра медична 1
17 сестра медична перев'язувальна 1
онкологічний кабінет 2
18 лікар-онколог 1
19 сестра медична 1
урологічний кабінет 2
20 лікар-уролог 1
21 сестра медична 1
травматологічний кабінет 3
22 лікар-ортопед-травматолог 1
23 сестра медична 1
24 сестра медична ( перев'язувальна) 1
отоларингологічний кабінет 3,5
25 лікар-отоларинголог 2
26 сестра медична 1
27 сестра медична-аудіометрист 0,5
офтальмологічний кабінет 2,5
28 лікар-офтальмолог 1,5
29 сестра медична 1
ендоскопічний кабінет 2
30 лікар-ендоскопіст 1
31 сестра медична 1
жіноча консультація 4
32 лікар-акушер-гінеколог 3
33 акушерка (акушер) 1
оглядовий кабінет 1
34 акушерка (акушер) 1
терапевтичний кабінет 4
35 лікар-терапевт 2
36 сестра медична 2
пульмонологічний кабінет 1
37 лікар-пульмонолог 0,5
38 сестра медична 0,5
гастроентерологічний кабінет 2
39 лікар-гастроентеролог 1
40 сестра медична 1
кардіологічний кабінет 2
41 лікар-кардіолог 1
42 сестра медична 1
ендокринологічний кабінет 3
43 лікар-ендокринолог 1,5
44 сестра медична 1,5
неврологічний кабінет 3,5
45 лікар-невропатолог 1,5
46 сестра медична 2
дерматологічний кабінет 2
47 лікар-дерматовенеролог 1
48 сестра медична 1
кабінет інфекційних захворювань 1
49 лікар-інфекціоніст 0,5
50 сестра медична 0,5
кабінет "Довіра" 1
51 сестра медична 1
фтизіатричний кабінет 2
52 лікар-фтизіатр 1
53 сестра медична патронажна (брат медичний патронажний) 1
наркологічний кабінет 2
54 лікар-нарколог 1
55 сестра медична 1
психіатричний кабінет 2
56 лікар-психіатр 1
57 сестра медична 1
підлітковий кабінет 2
58 лікар-педіатр 1
59 сестра медична 1
кабінет з ультразвукової діагностики 3,75
60 лікар з ультразвукової діагностики 2,75
61 сестра медична 1
кабінет з функціональної діагностики 2,5
62 лікар з функціональної діагностики 0,5
63 сестра медична (брат медичний) з функціональної діагностики 2
педіатричний кабінет 3
64 лікар-педіатр 2
65 сестра медична 1
кабінет лікувально-консультативної комісії 1
66 сестра медична 1
кабінет реабілітації 3,5
67 лікар-фізіотерапевт 0,5
68 сестра медична (брат медичний) з фізіотерапії 2
69 молодша медична сестра (санітарка) 1
реєстратура 2,5
70 реєстратор медичний 2
71 реєстратор медичного архіву 0,5
Відділення анестезіології та інтенсивної терапії 25,5
72 завідувач відділення анестезіології та інтенсивної терапії, лікар-анестезіолог 1
73 лікар-анестезіолог (денний) 3
74 лікар-анестезіолог (черговий) 4,5
75 лікар-анестезіолог дитячий 0,5
76 сестра медична старша (брат медичний старший) 1
77 сестра медична-анестезист (чергова) 9
78 сестра медична-анестезист (денна) 2
79 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка палатна, санітар палатний) 4,5
Хірургічне відділення 41
80 завідувач хірургічного відділення, лікар-хірург 1
81 лікар-хірург 1,5
82 лікар-хірург (черговий) 4,5
83 сестра медична старша (брат медичний старший) 1
84 сестра медична операційна (чергова) 4,5
85 сестра медична операційна (брат медичний операційний) 1
86 сестра медична (брат медичний) стаціонару 9
87 сестра медична процедурна 1
88 сестра медична стаціонару /перев'язувальна гнійна/ 1
89 молодша медична сестра (санітарка палатна) 9
90 молодша медична сестра (санітарка) /операційної/ 4,5
91 молодша медична сестра (санітарка) /перевязувальної кімнати/ 1
92 молодша медична сестра (санітарка-буфетниця) 1
93 сестра-господиня 1
Терапевтичне відділення 15
94 завідувач терапевтичного відділення, лікар-терапевт 1
95 лікар-терапевт 0,5
96 лікар-ендокринолог 0,5
97 сестра медична старша (брат медичний старший) 1
98 сестра медична стаціонару (чергова) 4,5
99 сестра медична стаціонару (процедурна) 1
100 молодша медична сестра (санітарка палатна) 4,5
101 молодша медична сестра (санітарка-буфетниця) 1
102 сестра-господиня 1
Кардіологічне відділення 16
103 завідувач кардіологічного відділення, лікар-кардіолог 1
104 лікар-кардіолог 1
105 сестра медична старша (брат медичний старший) 1
106 сестра медична стаціонару (чергова) 4,5
107 сестра медична стаціонару (процедурна) 1
108 молодша медична сестра (санітарка палатна) 4,5
109 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка-буфетниця, санітар-буфетник) 1
110 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка-прибиральниця) 1
111 сестра-господиня 1
Ортопедо-травматологічне відділення 22
112 завідувач ортопедо-травматологічного відділення, лікар-ортопед-травматолог 1
113 лікар-ортопед-травматолог 1,5
114 лікар-ортопед-травматолог (черговий) 4,5
115 сестра медична старша (брат медичний старший) 1
116 сестра медична стаціонару (чергова) 4,5
117 сестра медична стаціонару (перев'язувальна гнійна) 1
118 сестра медична операційна (брат медичний операційний) 1
119 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка палатна, санітар палатний) 4,5
120 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка-буфетниця, санітар-буфетник) 1
121 молодша медична сестра (санітарка операційної) 1
122 сестра - господиня 1
Акушерсько - гінекологічне відділення 5
123 завідувач акушерсько-гінекологічного відділення,лікар акушер-гінеколог 1
124 старша акушерка (старший акушер) 1
125 сестра медична операційна (брат медичний операційний) 1
126 молодша медична сестра ( санітарка операційної 1
127 сестра-господиня 1
пологове відділення 10
128 лікар-акушер-гінеколог 1
129 акушерка (акушер) 4,5
130 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка палатна, санітар палатний) 4,5
відділення патології вагітних 10
131 лікар-акушер-гінеколог 1
132 акушерка (акушер) 4,5
133 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка палатна, санітар палатний) 4,5
палата інтенсивної терапії новонароджених 6,5
134 лікар-педіатр-неонатолог 2
135 сестра медична стаціонару (чергова) 4,5
Неврологічне відділення 14,5
136 завідувач неврологічного відділення, лікар-невропатолог 1
137 лікар-невропатолог 1,5
138 сестра медична старша (брат медичний старший) 1
139 сестра медична стаціонару (чергова) 4,5
140 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка палатна, санітар палатний) 4,5
141 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка-буфетниця, санітар-буфетник) 1
142 сестра-господиня 1
Інсультне відділення 10
143 завідувач інсультного відділення, лікар-невропатолог 1
144 сестра медична стаціонару (чергова) 4,5
145 молодша медична сестра (санітарка палатна) 4,5
Отоларингологічно-офтальмологічне відділення 13
146 лікар-отоларинголог 0,5
147 лікар-офтальмолог 0,5
148 сестра медична старша (брат медичний старший) 1
149 сестра медична стаціонару (чергова) 4,5
150 сестра медична операційна (брат медичний операційний) 1
151 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка палатна, санітар палатний) 4,5
152 сестра-господиня 1
Інфекційне відділення боксоване для дорослих та дітей 25
153 завідувач інфекційного відділення, лікар-інфекціоніст дитячий 1
154 лікар-інфекціоніст 1
155 лікар-інфекціоніст дитячий 1
156 сестра медична старша (брат медичний старший) 1
157 сестра медична стаціонару (чергова) 5
158 сестра медична (брат медичний) дитячого стаціонару 5
159 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка палатна, санітар палатний) 5
160 молодша медична сестра (санітарка палатна дитячого стаціонару) 5
161 сестра-господиня 1
Відділ з інфекційного контролю 3,5
162 завідувач відділу, лікар-епідеміолог 1
163 лікар-інфекціоніст 0,5
164 лікар-терапевт 0,5
165 фармацевт клінічний 0,5
166 статистик медичний 0,5
167 сестра медична 0,5
Дитяче відділення 12
168 завідувач дитячого відділення, лікар-педіатр 1
169 сестра медична старша (брат медичний старший) 1
170 сестра медична (брат медичний) дитячого стаціонару 4,5
171 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка палатна, санітар палатний) 4,5
172 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка-прибиральниця, санітар-прибиральник) 1
Відділення невідкладної медичної допомоги (приймальне відділення) 23
173 завідувач відділення, лікар з медицини невідкладних станів 1
174 лікар з медицини невідкладних станів приймального відділення 4,5
175 сестра медична 1
176 сестра медична старша (брат медичний старший) 1
177 сестра медична стаціонару (чергова) 4,5
178 молодша медична сестра (санітарка чергова) 4,5
179 водій 4,5
180 сестра господиня 1
181 молодша медична сестра (санітарка-прибиральниця) 1
Банк крові 2
182 лікар-трансфузіолог 1
183 сестра медична (брат медичний старший) 1
Реабілітаційне відділення 30,5
184 завідувач реабілітаційного відділення, лікар фізичної та реабілітаційної медицини 1
185 лікар фізичної та реабілітаційної медицини 1
186 лікар-психолог 1
187 сестра медична старша 1
188 асистент фізичного терапевта 3
189 асистент ерготерапевта 2
190 сестра медична з реабілітації (чергова) 4,5
191 сестра медична з реабілітації (денна) 3,5
192 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка палатна, санітар палатний) 4,5
193 молодша медична сестра реабілітаційних кабінетів 1
194 молодша медична сестра (санітарка-буфетниця) 1
195 фізичний терапевт 3
196 ерготерапевт 2
197 психолог 1
198 сестра-господиня 1
Рентгенологічне відділення 10,25
199 завідувач рентгенологічного відділення, лікар-рентгенолог 1
200 лікар-рентгенолог 2,25
201 рентгенолаборант 5
202 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка, санітар) 1
203 реєстратор медичний 1
Клініко - діагностична лабораторія 21
204 завідувач клініко-діагностичною лабораторією, цитоморфолог 1
205 лікар-лаборант 1
206 фельдшер-лаборант (черговий) 4,5
207 лаборант (медицина) 7,5
208 лаборант з бактеріології 3
209 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка, санітар) 2,0
210 молодша медична сестра (санітарка) (баклабораторія) 1
211 бактеріолог 1
Відділення стерилізації 2,5
212 сестра медична 0,5
213 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка, санітар) 2
Аптечне відділення 4
214 завідувач аптечного відділення, фармацевт 1
215 фармацевт клінічний 1
216 асистент фармацевта 1
217 молодша медична сестра (молодший медичний брат) (санітарка, санітар) 1
Центр ментального (психічного) здоров'я 7
218 лікар психіатр 2
219 лікар психолог 2
220 сестра медична 2
221 психолог 1
Інформаційно - аналітичний відділ 5,5
222 завідувач інформаційно-аналітичного відділу, лікар-статистик 1
223 лікар-статистик 1
224 статистик медичний 2
225 інженер-програміст 1
226 оператор комп’ютерного набору 0,5
Відділ кадрів 2
227 начальник відділу кадрів 1
228 інспектор з кадрів 1
Бухгалтерія 7
229 головний бухгалтер 1
230 заступник головного бухгалтера 1
231 бухгалтер (з дипломом магістра) 5
Адміністративний та господарсько-обслуговуючий персонал 44
232 директор 1
233 заступник директора з медичної частини 1
234 заступник директора з організаційно-методичної роботи 1
235 заступник директора з економічних питань 1
236 головна медична сестра (головний медичний брат) 1
237 дезінфектор 1
238 інженер 1
239 інженер з охорони праці 1
240 секретар-друкарка 1
241 оператор комп’ютерного набору 1
242 завідувач господарства 1
243 завідувач складу матеріалів 1
244 завідувач складу продуктів 1
245 кухар 2,5
246 кухонний робітник 3
247 водій 2
248 ліфтер 2
249 прибиральник службових приміщень 3
250 робітник по обслуговуванню і поточному ремонту будівель 4,5
251 електромонтер 1
252 слюсар-сантехнік 1
253 юрисконсульт 1
254 машиніст із прання та ремонту спецодягу 1
255 машиніст (кочегар) котельні 8
256 фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб 1
257 капелан в охороні здоров'я 1
Загально-лікарняний персонал 10
258 лікар-патологоанатом 0,5
259 лікар-інтерн з анестезіології та інтенсивної терапії 1
260 лікар-інтерн з хірургії 2
261 лікар-інтерн з внутрішніх хвороб 3
262 лікар-інтерн з ортопедії і травматології 1
263 сестра медична (брат медичний) з дієтичного харчування 1,25
264 інструктор з санітарної освіти 0,5
265 молодша медична сестра (санітарка прозекторської) 0,25
266 логопед 0,5
Разом по ЗОЗ: у т.ч. 489,5
лікарі 109,5
середній медперсонал 189,75
молодший медперсонал 107,75
інший персонал 79
фармацевт 2,5
асистент фармацевта 1

Таблиця 2.

Профіль ліжок КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня»


п/п
Найменування лікувального закладу Терапевтичні Кардіологічні Інфекційні Хірургічні Травматологічні Для вагітних Патологія вагітних Гінекологічні Неврологічні Офтальмологічно -
Отоларингологічні
Педіатричні Реабілітаційні Всього
терапевтичні Паліативні Для дорослих Для дітей Хірургічні чисті Хірургічні гнійні гінекологічні паліативні неврологічні інсультні паліативні
Хірургічні гнійні Паліативні
Код профілю ліжок 02 88 03 21 22 23 40 88 36 47 48 49 88 57 57 88 64-66 70 74
1 КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня» 27 5 30 10 10 22 15 5 25 6 10 12 3 13 15 2 25 15 20 270

Крім цього, в складі ліжкового фонду 6 ліжок відділення анестезіології та інтенсивної терапії.

Таблиця 3.

Медична допомога КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня»

Основні показники діяльності / роки 2023 2024 І півріччя
2025
Кількість ліжок 250 270 270
Кількість відділень стаціонару
Зайнятість ліжка – днів у році 281,8 288,7 137,5
Середня тривалість перебування на ліжку – днів 7,6 7,5 7,6
Обіг ліжка 37 38,6 18,1
Проліковано пацієнтів 9051 9717 5025
Спеціальностей амбулаторного прийому 27 27 27
Амбулаторних відвідувань 127152 136514 61506
ОПФО:обсяг роботи (сумарна кількість пацієнтів) 0 0 522
ВЛК: обсяг роботи (сумарна кількість пацієнтів) 500 2150 1923
Центр ментального здоров'я: обсяг роботи (сумарна кількість пацієнтів) 0 0 840
Організація медичної допомоги із застосуванням телемедицини ( відповідно до наказу МОЗу від 19.10.2015 № 681)
Проведено (надано) телемедичних консультацій 0 0 0
У т.ч. за участі декількох лікарів (телемедичний консиліум) 0 0 0
Отримано телемедичних консультацій 0 15 20
У т.ч. за участі декількох лікарів (телемедичний консиліум) 0 0 0

Таблиця 4.

Фінансова спроможність КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня»

Фінансування ЗОЗ – роки – тис.грн. 2023 (оплата) 2024 (оплата) І півріччя
2025 (оплата)
2026 (план)
ПМГ (відповідно до пакетів медичних послуг)
Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах 22304,2 28355,1 13914,8 27200,0
Хірургічні операції дорослим та дітям в умовах стаціонару одного дня 1295,2 2597,5 2088,5 5000,0
Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій 38171,6 40750,8 21051,7 43500,0
Стаціонарна паліативна медична допомога дорослим і дітям" - 844,2 943,4 5700,0
Медична допомога при гострому мозковому інсульті 4315,3 5099,4 2987,8 5000,0
Медична допомога при пологах 2770,1 - - -
Профілактика, діагностика, спостереження, лікування та реабілітація пацієнтів в амбулаторних умовах 48178,0 27801,5 14190,8 34000,0
Стоматологічна допомога дорослим та дітям 703,6 556,9 220,6 500,0
Ведення вагітності в амбулаторних умовах 690,1 773,4 517,1 2160,0
Гістероскопія 171,9 230,0 55,3 110,0
Езофагогастродуоденоскопія 517,5 498,3 256,4 600,0
Бронхоскопія 15,9 26,2 11,4 30,0
Лікування осіб із психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів із вико-ристанням препаратів замісної підтримувальної терапії 71,0 94,5 34,4 100,0
Забезпечення кадрового потенціалу системи охорони здоров’я шляхом організації надання медичної допомоги із залученням лікарів-інтернів 433,2 666,7 409,9 1000,0
Пакет 60"Медичний огляд осіб який організовується територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки" 317,0 1656,5 1150,5 3000,0
Мобільна паліативна медична допомога дорослим і дітям". - 302,6 57,0 300,0
"Психосоціальна та психіатрична допомога дорослим та дітям, що надається в центрах ментального здоров''я та моб. мультидисцип. - - 175,6 3000,0
Реабілітаційна допомога дорослим і дітям у стаціонарних умовах" - - - 5000,0
РАЗОМ 119954,6 110253,6 58065,2 136200,0
Кошти місцевого бюджету
Всього 17305,3 17267,3 14737,3 42388,0
Позабюджетні інвестиції
РАЗОМ, у т.ч. 6142,9 6661,7 3409,4 9750,0
Дохід від надання медичних та немедичних послуг за кошти фізичних і юридичних осіб та страхових виплат 544,5 643,8 283,7 1000,0
Інший операційний дохід від надання майна в оренду 263,1 201,3 86,9 700,0
Інший операційний дохід від компенсацій за комунальні платежі від орендаря 474,9 479,7 286,3 1320,0
Інше / інший операційний дохід 451,2 440,8 64,6 30,0
Неопераційний дохід від амортизації основних засобів 4409,2 4896,1 2687,9 6700,0
ВСЬОГО ФІНАНСУВАННЯ 143402,8 134182,6 76211,9 188338,0

Таблиця 5.

Перелік наявного обладнання КНП «Волочиська багатопрофільна лікарня» станом на 01.10.2025р.

ПЕРЕЛІК Кількість наявного З них заста-рілого або потребує заміни Потреба сумарна
Аналізатор сечі 2
Автоматичний гематологічний аналізатор 2
Автоматичний рефрактокератометр 1
Алкотестер 1
Амбліотренер 1
Анализатор біохімічний напівавтоматичний 1
Аналізатор біохімічний автоматичний 1
Аналізатор глюкози 1
Аналізатор глюкози та лактату 2
Аналізатор електролітів 1
Апарат високочастотний електрохірургічний 3
Апарат дихальний/штучної вентиляції легень 13
Апарат дихальний наркозний 3
Апарат для анестезії 1
Апарат для переривання вагітності 1
Апарат для трансплантації шкіри 1
Апарат рентгенівський мобільний 1
Артроскоп 1
Багаторазовий відеоларингоскоп 1
Бактерицидна лампа 1
Безконтактний тонометр 1
Білірубінометр 1
Бінокулярний мікроскоп 2
Біполярний десектор за Келлі, у зборі, 5 мм*36 см 1
Бронхофіброскоп 1
Бруси для відновлення навиків хотьби з перешкодами 1
Відеогастроскоп в комплекті: відеогастроскоп та електрохірургічний апарат 1
Гастрофіброскоп 1
Гімнастичний інвентар (шведська стінка) 1
Гінекологічний стіл - крісло 2
Гістерорезектоскоп (в комплекті) 1
Двохрівнева установка для штучної вентиляції легень з позитивним тиском 1
Денсі – Ла – Метр ІІ 1
Дефібрилятор 3
Діагностичний аудіометр 1
Дозатор автоматичний шприцевий 1
Дозатор механічний 8-канальний 2
Електрокардіограф 10
Електровідсмоктувач 8
Електрокоагулятор 1
Електричний операційний стіл 1
Ендоскоп 1
Ендоскопічна цифрова система (в комплекті з ендоскопом) 1
Ендоскопічний освітлювач 1
Ехоенцефалограф 2
Імуноферментний аналізатор 1
Імунофлуоресцентний аналізатор 1
Інкубатор для новонароджених 2
Інструмент для фототерапії 1
Кольпоскоп 3
Кардіосенс з двома регістрами 1
Кисневий концентратор 21
Коагулометр 2
Колоноскоп 2
Комп'ютерний томограф 1
Комплекс діагностичний спірометричний 1
Комплекс рентгенівської діагностики 1
Кріогенний циліндр 2
Крісло гінекологічне 3
Лампа 5
Лампа для операційної 5
Лапароскоп 3
Мікроскоп 7
Монітор пацієнта 28
Монітор пацієнта для новонароджених 1
Монітор реанімаційний 1
Монітор фетальний 1
Набір обладнання для артроскопії 1
Насос інфузійний для дозованого введення лікарських засобів 1
Насос шприцевий інфузійний 19
Негатоскоп 6
Одноканальний хірургічний електролігуючий генератор 1
Опромінювач бактерицидний пересувний 6
Опромінювач для верхнього обігріву немовлят 1
Освітлювач для гнучких ендоскопів
Офтальмометр 1
Офтальмоскоп 1
Підігрівач інфузійних розчинів 4
Портативна ендоскопічна камера 1
Портативний аналізатор газів крові та електролітів 1
Ph метр лабораторний 1
Прилад для реєстрації отоакустичної емісії 1
Пристрій позитивного тиску в дихальних шляхах 1
Пульсоксиметр 7
Реабілітаційна бігова доріжка 1
Реанімаційний стіл 1
Реєстратор добової електрокардіограми за Холтером 2
Ректоскоп 1
Рентген апарат 1
Рентгенівський апарат С – дуга для флюороскопії та рентгенографії ТСА 7 у комплекті 1
Робочий елемент пасивний 1
Світильник хірургічний операційний 6
Система для ПЛР 1
Система киснезабезпечення 1
Система комп’ютерної рентгенографії 1
Система лапароскопічна багаторазового використання 2
Система рентгенівська діагностична 2
Система ультразвукова діагностична 6
Система Холтерівського кардіомоніторування 1
Спірограф 3
Стельовий підйомник +стропи для системи стельового підйомника 1
Стіл анестезіологічний 2
Стіл масажний 2
Стіл механічний операційний 2
Стіл неонатальний 1
Стіл операційний 6
Стіл операційний пологовий 1
Стіл отоларингологічний 1
Стіл реабілітаційний для терапії (широкий) 4
Стомат установка 3
Сходи універсальні для навчання хотьби з похилою поверхнею 1
Тонометр Маклакова 2
Флюорограф з цифровою обробкою 1
Фотометр 3
Центральна станція моніторингу 1
ПК Центральна станція UNET 1